Avatar billede tipsen Nybegynder
31. maj 2002 - 16:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Freepaq+Sessionproblemer i PHP = Periodiske Problemer!!!???

Hej Alle

Jeg har en hjemmeside liggende på Freepaq - jeg ved godt det er noget lort, men jeg gider ikke betale for hosting!

Jeg bruger blandt andet sessions til et loginsystem - dette har tidligere fungeret perfekt - nu er det pludseligt blevet ustabilt (Uden påvirkning fra min side!) - det at logge ind fungerer nogle gange og nogle gange ikke....

Efter at have logget ind kan jeg forsøge at tilgå de beskyttede sider - som kontrollerer at en bestemt sessionvariabel er sat før man får adgang. Dette har tidligere fungeret perfekt, men nu får man kun adgang ind i mellem - jeg kan trykke på det samme link 10 gange i træk og måske komme ind på siden halvdelen af gangene.

Mit check er vha. session_is_registered() - og resultaterne tyder på at funktionen returnerer skiftevis sandt og falsk - meget tilfældigt - intet system i hvornår det ene og hvornår det andet...

Jeg kan se, at Freepaq kører med PHP Version 4.1.2 - ved ikke om den lige er blevet opgraderet - men er der evt. nogle ændringer i PHP som kan medføre ovennævnte opførsel!?

Er der evt. andre som bruger Freepaq der har oplevet tilsvarende problemer inden for det sidste stykke tid?

Med venlig hilsen

Tommy Ipsen
Avatar billede qualjyn Nybegynder
31. maj 2002 - 16:26 #1
jeg har oplevet at sider kunne finde på at time ud. Den gang jeg startede med at have noget liggende hos freepaq gik det stærkt, men besluttede at betale lidt for at få et hotel, så jeg var fri for alt det pis med reklamer osv...

Mit bedste bud er at dine sessions timer ud...

Hvis siden ikke kører langsomt, så ved jeg ikke helt hvad det skyldes
Avatar billede leflings Nybegynder
31. maj 2002 - 16:27 #2
Jeg har selv har samme problem, dog ikke på en freepaq server.
Bruger du cookies på sitet?
Avatar billede tipsen Nybegynder
31. maj 2002 - 21:51 #3
gualjyn: Det er ikke et time-out problem - det kører ganske fornuftigt hurtigt (De har opgraderet servere fornylig, så det kører helt fint nu!)

leflings: De sessions jeg bruger benytter sig jo af cookies - så svaret på det må være ja.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
01. juni 2002 - 13:45 #4
dette fungerer på freepaq sider

http://ztyxx.h4f.dk//loginsystem.txt
Avatar billede tipsen Nybegynder
01. juni 2002 - 14:01 #5
OK - men det benytter sig heller ikke af sessions - jeg vil gerne finde ud af hvorfor mit system nu fungerer ind i mellem - hvor det tidligere har fungeret problemløst - jeg ved det samme gør sig gældende for to andre som benytter sessions på Freepaq. Hvis de har opgraderet deres PHP kan det være at der er noget i standardinstallationen som har ændret sig!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
03. juni 2002 - 15:19 #6
tipsen> på freepaqs hjemmeside stå at de er ved at afvikle deres IQ bar, måske er det den, efter de har fået nye servere der har drillet, men det burde løse sig når den fjernes
Avatar billede tipsen Nybegynder
21. juni 2002 - 00:42 #7
Har ikke rigtigt fået løst det... - afventer nogle svar fra Freepaq - men det kan jo tage lang tid...