30. maj 2002 - 19:11Der er
33 kommentarer og 1 løsning
Nogen der har haft problemer med Cliche?
Det har jeg. Jeg har opsagt mit webhotel 3 gange, 2 gange bad jeg om at få en kvittering. 3 gange har jeg ringet. Nu har de krafme bedt dk-hostmaster om at redelegere mit domæne tilbage til dem. Er dette god forretnings gang??? Lad os høre din mening om dette.
Jo, der er mange små ting der i længden bliver en belastning, men alt i alt syntes jeg nu ikke at man kan være andet end tilfreds. Jeg har to hoteller hos dem.
Ja, jeg er heller IKKE tilfreds med dem, total skod !!..
Jeg kan ikke gå ind på min side så står der bare siden kan ikke visses selvom jeg har sat et lille HTML dokument ind hvor der står "Velkommen til PCdisken"..Når jeg går ind på deres side og ser om domænet www.pcdisken.dk er optaget siger den den er ledig !! og den er klar til bestilling, jeg har tænkt mig og ringe til dem og sige at det skal være ordenet inden en uge, ellers vil jeg h ave mine penge tilbage !!!
Har du ringet til dem og gjort dette klart for dem? Det nytter nemlig ikke noget at sende mails, idet deres mailbox tilsyneladende er så overbelastet at de har opgivet at besvare mail.
English version further down. **************************************************************************** ****
Til den nye zone-c for domænet ------------------------------ Domænet er hermed delegeret.
Navneserveren er genstartet og redelegeringen er derfor allerede nu synlig på DK Hostmasters navneservere.
Bemærk: Der kan gå indtil 24 timer før samtlige navneservere på internettet er opdaterede.
Til den forrige zone-c for domænet ---------------------------------- Da det ovenstående domæne har skiftet navneservere, bedes I venligst nedtage navneservice (DNS) for domænet indenfor 24 timer.
For the new zone-c of the domain -------------------------------- The domain is delegated.
The nameserver has been restarted and the delegation is now effective.
Please note that it might take 24 hours before all nameservers on the Internet have been updated.
For the previous zone-c of the domain ------------------------------------- As the domain mentioned above has changed nameservers, please remove nameservice (DNS) for the domain within 24 hours.
Hvis du ikke har skrevet under, så kontakt DK-Hostmaster og hør hvordan cliche.dk har flyttet deb. Det kan man bestemt ikke uden underskrift..
Jeg kender af gode grunde ikke til om du har en underksift eller ej, men ved bare at det bestemt ikke kan lade sig gøre uden underskrift på en redelegering.
startfirma.dk> Som så mange andre siger. Spm. er hvor meget man vil gøre for at få 12-300 kr. tilbage? Men hvis 100 kunder siger sådan, så er der mange penge tjent, men så er kundegrundladet også væk om et år.
Jeg tilmeldte, flyttede og betalte mine domæner til cliche.dk for ca. 2 måneder. Jeg intet hørt fra dem, jeg har prøvet at ringe og har skrevet 5 emails uden at jeg har fået svar tilbage. De skriver på deres hjemmeside:
E-mail: Mails besvares altid indenfor 24 timer på alle hverdage.
For en lille uge siden sendte jeg en email hvor jeg annullere ordren fordi de endnu intet havde foretaget sig i praktis. Nu er de gået igang med flytningen alligevel uden at give et kvæk fra sig. Flytningen har været igang i 48 timer nu.
Cliches flytninger er IKKE billige sammenlignet med de fleste andre steder hvor det er gratis, det er her de tjener deres penge, så der er ikke nogen undskyld at man får hvad man betaler for, det koster det samme som andre steder, mens servicen tilgengæld er skruet i bund hos cliche.dk.
Ja, jeg giver dem til middag kl. 1200, ellers indsender jeg en klage til DIFO. Hvis ikke der sker noget der fra, så bliver de meldt for bedrageri. Noget du kunne tænke dig at støtte? (webtrance.dk)
Det er nemlig rigtig set. På oprettelse og flytninger at domæne tjener cliche deres penge, men mange brugere er blædet af "webhotel for 1 kr.". Men hvis vi skal regne lidt..
Du kan få et webhotel for 12,- pr. år. Du skal så have flyttet et domæne derhen som koster 140,- Dvs cliche har så tjent 152,- det første år, men de efterfølgende år tjener de 12,-
Lad os så sige at man kun vil have 3 timers support henover 3 år. Det er jo ikke ret meget. Lad os antage at cliches medarbejdere for en ringe timeløn på kun 100,-
Dvs din support koster 300,- på 3 år, men cliche har kun tjent 12+12+12+140= 176,-
Det hænger jo ikke sammen. Så har vi endda forudsat at Cliche IKKE har udgifter ved at drive webhotellet (server+linie).
Det kan kun betyde 2 ting.
Enten går de fallit pga underskud, eller også er de pushere forstået på den måde at de er prispressere, håber de andre går konkurs og derefter skruer de priserne gevaldigt op.
EEn tin som jeg kan hade cliche for... er at der er en måneds opsigelse...
især hvis man vil flytte til en anden udbyder, og har glemt at opsige hos cliche...
jeg skal nu betale 350kr for en flytning til unoeuro PLUS 250kr hos cliche for 1 år frem...
det kan man da kalde penge ud af lommen !
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.