Avatar billede bilbo2 Nybegynder
30. maj 2002 - 19:11 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Nogen der har haft problemer med Cliche?

Det har jeg. Jeg har opsagt mit webhotel 3 gange, 2 gange bad jeg om at få en kvittering. 3 gange har jeg ringet. Nu har de krafme bedt dk-hostmaster om at redelegere mit domæne tilbage til dem. Er dette god forretnings gang??? Lad os høre din mening om dette.

Lad dig ikke snydes af deres billige tilbud.

Mvh
bilbo2
Avatar billede runeevers Nybegynder
30. maj 2002 - 19:13 #1
Jeg føler mig nu ikke snydt.

Jo, der er mange små ting der i længden bliver en belastning, men alt i alt syntes jeg nu ikke at man kan være andet end tilfreds. Jeg har to hoteller hos dem.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
30. maj 2002 - 19:17 #2
Ja, jeg er heller IKKE tilfreds med dem, total skod !!..

Jeg kan ikke gå ind på min side så står der bare siden kan ikke visses selvom jeg har sat et lille HTML dokument ind hvor der står "Velkommen til PCdisken"..Når jeg går ind på deres side og ser om domænet www.pcdisken.dk er optaget siger den den er ledig !! og den er klar til bestilling, jeg har tænkt mig og ringe til dem og sige at det skal være ordenet inden en uge, ellers vil jeg h ave mine penge tilbage !!!

Suran
Avatar billede bilbo2 Nybegynder
30. maj 2002 - 19:19 #3
Ja, de er fanme skod. Ok i starten, men da de værken svarer på mails, breve eller ved at ringe. Så skulle de have et ordenlig gok i nøden.
Avatar billede runeevers Nybegynder
30. maj 2002 - 19:24 #4
s.b.a > Du har kaldt din index-fil for index.html eller default.html, ikk?

bilbo2 > Ja, deres mailsupport er helt ude i rismarken, men hvis du ringer i åbningstiden er det altid muligt at komme igennem efter et par forsøg.
Avatar billede bilbo2 Nybegynder
30. maj 2002 - 19:26 #5
runeevers: Ja det kan  somænd godt være, men de de bringer sku ikke tingene i orden.
Avatar billede jakki Nybegynder
30. maj 2002 - 19:43 #7
Avatar billede bilbo2 Nybegynder
30. maj 2002 - 19:46 #8
Ja, der er måske belæg for at melde dem for bedrageri?
Avatar billede runeevers Nybegynder
30. maj 2002 - 19:49 #9
bilbo2 > På hvilket grundlag?
Avatar billede bilbo2 Nybegynder
30. maj 2002 - 19:50 #10
Tja, man kan da ikke redelegere et domæne uden at spørge ejeren først kan man?
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
30. maj 2002 - 19:53 #11
har du fået det du vil have ellers har jeg en masse links til folk der har eller har haft problemer med cliche.dk
Avatar billede runeevers Nybegynder
30. maj 2002 - 19:55 #12
Har du ikke indsendt en underskrevet formular hvor du anmoder om redelegering?

Hvis ikke du har det kan det slet ikke lade sig gøre for dem, med mindre de forfalsker din underskrift.

Hvis det skulle være tilfældet, jo, så er der iallerhøjeste grad grundlag for at anmelde dem for bedrageri.

Jeg har dog mine tvivl om hvorvidt det er tilfældet, idet de på mig virker fuldt ud reelle.
Avatar billede bilbo2 Nybegynder
30. maj 2002 - 19:55 #13
Nej jeg har ikke fået hvad jeg vil have, jeg vil have pengene i retur.
Avatar billede runeevers Nybegynder
30. maj 2002 - 19:57 #14
Har du ringet til dem og gjort dette klart for dem? Det nytter nemlig ikke noget at sende mails, idet deres mailbox tilsyneladende er så overbelastet at de har opgivet at besvare mail.
Avatar billede bilbo2 Nybegynder
30. maj 2002 - 19:58 #15
Denne har jeg ikke skrevet under på:

----- Original Message -----
From: "DK Hostmaster Automatic Department" <nobody@dk-hostmaster.dk>
To: <hostmaster@cliche.dk>; <hostmaster@wannafind.dk>; <hostmaster@s6x.dk>
Sent: Thursday, May 30, 2002 10:38 AM
Subject: Re: [Track#2002052700927] REDEL s6x.dk

Domain: s6x.dk

New nameservers:
ns1.cliche.dk
ns2.cliche.dk

Old nameservers:
ns.wannafind.dk
ns2.wannafind.dk

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>

English version further down.
****************************************************************************
****

Til den nye zone-c for domænet
------------------------------
Domænet er hermed delegeret.

Navneserveren er genstartet og redelegeringen er derfor allerede nu synlig

DK Hostmasters navneservere.

Bemærk: Der kan gå indtil 24 timer før samtlige navneservere på internettet
er opdaterede.

Til den forrige zone-c for domænet
----------------------------------
Da det ovenstående domæne har skiftet navneservere, bedes I venligst
nedtage navneservice (DNS) for domænet indenfor 24 timer.

Med venlig hilsen
DK Hostmaster A/S

****************************************************************************
****

For the new zone-c of the domain
--------------------------------
The domain is delegated.

The nameserver has been restarted and the delegation is now effective.

Please note that it might take 24 hours before all nameservers on the
Internet
have been updated.

For the previous zone-c of the domain
-------------------------------------
As the domain mentioned above has changed nameservers, please remove
nameservice (DNS) for the domain within 24 hours.

Regards
DK Hostmaster A/S
Avatar billede bilbo2 Nybegynder
30. maj 2002 - 20:00 #16
Jeg har ringet, skrevet mail, faxet og snail mail. Gad vide om de brugte der fornuft og fik sagen bragt i orden.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
30. maj 2002 - 20:01 #17
Hvis der forelægger en væsentlig mangel i den ydelse cliche skal yde kan du jo hæve købet og kræve pengene tilbage jf. købeloven.

Så er der VM-Optakt :D

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. maj 2002 - 20:02 #18
Hvis du ikke har skrevet under, så kontakt DK-Hostmaster og hør hvordan cliche.dk har flyttet deb. Det kan man bestemt ikke uden underskrift..

Jeg kender af gode grunde ikke til om du har en underksift eller ej, men ved bare at det bestemt ikke kan lade sig gøre uden underskrift på en redelegering.
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. maj 2002 - 20:04 #19
startfirma.dk> Som så mange andre siger. Spm. er hvor meget man vil gøre for at få 12-300 kr. tilbage? Men hvis 100 kunder siger sådan, så er der mange penge tjent, men så er kundegrundladet også væk om et år.
Avatar billede webtrance.dk Nybegynder
31. maj 2002 - 10:24 #20
Jeg tilmeldte, flyttede og betalte mine domæner til cliche.dk for ca. 2 måneder. Jeg intet hørt fra dem, jeg har prøvet at ringe og har skrevet 5 emails uden at jeg har fået svar tilbage. De skriver på deres hjemmeside:

E-mail:
Mails besvares altid indenfor 24 timer
på alle hverdage.

For en lille uge siden sendte jeg en email hvor jeg annullere ordren fordi de endnu intet havde foretaget sig i praktis. Nu er de gået igang med flytningen alligevel uden at give et kvæk fra sig. Flytningen har været igang i 48 timer nu.

Cliches flytninger er IKKE billige sammenlignet med de fleste andre steder hvor det er gratis, det er her de tjener deres penge, så der er ikke nogen undskyld at man får hvad man betaler for, det koster det samme som andre steder, mens servicen tilgengæld er skruet i bund hos cliche.dk.

MVH Webtrance.dk ;O)
Avatar billede webtrance.dk Nybegynder
31. maj 2002 - 10:26 #21
Og som i kan se er http://www.webtrance.dk/ stadig nede på grund af Cliche.dk
Avatar billede bilbo2 Nybegynder
31. maj 2002 - 10:28 #22
Ja, jeg giver dem til middag kl. 1200, ellers indsender jeg en klage til DIFO. Hvis ikke der sker noget der fra, så bliver de meldt for bedrageri. Noget du kunne tænke dig at støtte? (webtrance.dk)
Avatar billede webtrance.dk Nybegynder
31. maj 2002 - 10:32 #23
Måske, hvad skal jeg gøre ?
Avatar billede bilbo2 Nybegynder
31. maj 2002 - 10:34 #24
Ikke andet et at du skriver du med på den. Det kan du gøre her i forumet eller du kan sende mig en mail på adressen rjpa(a)myrealbox.com
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
31. maj 2002 - 10:34 #25
webtrance>

Det er nemlig rigtig set. På oprettelse og flytninger at domæne tjener cliche deres penge, men mange brugere er blædet af "webhotel for 1 kr.". Men hvis vi skal regne lidt..

Du kan få et webhotel for 12,- pr. år. Du skal så have flyttet et domæne derhen som koster 140,- Dvs cliche har så tjent 152,- det første år, men de efterfølgende år tjener de 12,-

Lad os så sige at man kun vil have 3 timers support henover 3 år. Det er jo ikke ret meget. Lad os antage at cliches medarbejdere for en ringe timeløn på kun 100,-

Dvs din support koster 300,- på 3 år, men cliche har kun tjent 12+12+12+140= 176,-

Det hænger jo ikke sammen. Så har vi endda forudsat at Cliche IKKE har udgifter ved at drive webhotellet (server+linie).

Det kan kun betyde 2 ting.

Enten går de fallit pga underskud, eller også er de pushere forstået på den måde at de er prispressere, håber de andre går konkurs og derefter skruer de priserne gevaldigt op.

Sig til hvis jeg ikke kan regne :D
Avatar billede webtrance.dk Nybegynder
31. maj 2002 - 10:47 #26
startfirma > Det passer sikkert nok cirka meget godt ;) Det sejler ivt. for dem...

bilbo2 > har oprettet et indlæg her : http://forum.difo.dk/perl/wwwthreads/showpost.pl?Board=regist&Number=55&page=0&view=collapsed&sb=5

Den er jeg med på ;)
Avatar billede webtrance.dk Nybegynder
31. maj 2002 - 10:51 #27
startfirma > du skal også tænke på at hvis deres servere står i et andet land, så er fortjenesten større for dem.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
31. maj 2002 - 10:53 #28
Hvorfor er den større af den grund?
Avatar billede bilbo2 Nybegynder
31. maj 2002 - 10:58 #29
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. maj 2002 - 13:43 #30
Nul svar til bilbo2´s spørgsmål mere, hvis det er sådan han acceptere svar.
Avatar billede bilbo2 Nybegynder
31. maj 2002 - 13:47 #31
for sølle 1 point? Hmm, ja jeg får vel ikke flere svar :(
Avatar billede s.b.a Nybegynder
31. maj 2002 - 15:35 #32
Jeg kalder min fil for Index.html

Så det er ikke der problemet er ! :)

Suran
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. maj 2002 - 20:01 #33
Nej, men...

1. ponit var også lav sat..

2. Jeg er ligeglad med om jeg får dem eller en anden der svare rigtigt, men er svaret iorden, så tager man dem ikke igen om det er 1 eller 200 point.
Avatar billede montago Praktikant
22. oktober 2004 - 11:33 #34
EEn tin som jeg kan hade cliche for... er at der er en måneds opsigelse...

især hvis man vil flytte til en anden udbyder, og har glemt at opsige hos cliche...

jeg skal nu betale 350kr for en flytning til unoeuro PLUS 250kr hos cliche for 1 år frem...

det kan man da kalde penge ud af lommen !