Avatar billede vasegaard Nybegynder
29. maj 2002 - 19:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

sletning af virus

Jeg har lige været ind på housecall.antivirus.com og der fik jeg og vide at jeg havde en virus der hedder PE_SPACES_1445. Virusprogrammet kunne ikke slette virusen, fordi filerne var i brug.

Nogen ideer om hvordan jeg slipper af med den igen, uden og formatere harddisken?

Ps. jeg har i øjeblikket ikke noget virus program installeret.
Avatar billede cdc Novice
29. maj 2002 - 19:10 #1
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w95.spaces.html og gør hvad der bliver sagt inden den 1 juni

/cdc
Avatar billede cdc Novice
29. maj 2002 - 19:12 #2
her er lidt mere som forklarer mere hvordan du skal få den fjærnet
http://www.sophos.com/support/faqs/pedis.html

/cdc
Avatar billede perhaps Nybegynder
29. maj 2002 - 19:22 #3
Prøv at downloade den gratis F-Prot fra www.avirus.dk
Fylder 2 disketter og kører i dos. Klarer af og til noget de andre ikke kan. F-Prot ER opdateret.
Avatar billede vasegaard Nybegynder
31. maj 2002 - 20:59 #4
Jeg har prøvet alle 3 ting, men ifølge virusprogrammet "sophos" findes virusen ikke på min computer. Men hvis jeg sætter den online virustjekker http://housecall.antivirus.com/housecall/start_pcc.asp til og tjekke, finder den virussen i nogle filer, der ligger i et bibliotek, der hedder c:\_restore\ og det kan jeg ikke finde på min computer. Hvad skal jeg gøre??? smide smadrekassen på lossepladsen? :-)
Avatar billede cdc Novice
31. maj 2002 - 21:10 #5
Prøv at downloade mcafee på www.mcafee.dk der ligger der en trial version på 30 dage du kan bruge.
Avatar billede perhaps Nybegynder
31. maj 2002 - 22:52 #6
Når housecall har fundet vira på din pc fortæller housecall altid om de kan deletes eller cleanes eller ingen af delene. Hvad fortalte housecall dig? I mange tilfælde kan du delete filene lige så snart housecall er kørt. Du skal ikke begynde at søge efter det bibliotek (c:\_restore), men delete filen direkte fra housecall.
Avatar billede prodic Mester
31. maj 2002 - 23:02 #7
Hvis Housecall har fundet en virus i _restore mappen kører du med automatisk gendannelse i enten Windows Me eller XP.
For at disable det kan du læse den her guide :
http://service2.symantec.com/SUPPORT/ent-security.nsf/552ba2f7636bedf088256818006f78bf/365d4251002f832085256b4300675d39?OpenDocument

Når det er disablet kan du slette filen der er inficeret, og når din PC igen er ren kan du enable System Restore igen.

_Restore-mappen anvendes så man kan "gå tilbage i tiden" og gendanne en tidligere virkende konfiguration af ens PC, det betyder desværre også at en evt. virus er at finde i blandt de filer der tilhører _Restore.
Avatar billede opdat Nybegynder
31. maj 2002 - 23:05 #8
Hvis jeg var dig ville jeg nok skynde mig at brænde det vigtiste over på en cd...

Det er den 1. juni imorgen
Avatar billede prodic Mester
31. maj 2002 - 23:06 #9
eller bare ændre dato'en på ens PC ;-)
Avatar billede vasegaard Nybegynder
02. juni 2002 - 21:18 #10
Tak for hjælpen allesammen!