Avatar billede limemedia Nybegynder
27. juli 2000 - 14:29 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Admin : vi har vist en fusker på spil ...

http://194.255.24.70/spm/21758

Der er lidt for mange tilfældige faktorer med i spillet her !
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. juli 2000 - 14:31 #1
Var det ikke en ide at ide at skrive IP adresse under brugernavn  således man kan sikre sig at der er forskel... Så bliver det da en anelse sværere at snyde - men ikke umuligt
Avatar billede altinet Nybegynder
27. juli 2000 - 14:36 #2
Hmm...IP adresse? Ville det ikke være synd for dem der uretfærdigt får nogen på nakken, fordi de tilfældigvis har fået tildelt samme dynamiske IP adresse, som en fusker brugte for en time siden??

-og ville det ikke være let at snyde alligevel, hvis man netop HAR dynamisk IP adresse, og derfor ikke umiddelbart kan identificeres på den??

:-) Lars
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. juli 2000 - 14:39 #3
jo... jeg siger ikke det er en optimal løsning... men at to eksperten brugere skulle få tildelt samme ip er lidt for tilfældig... og fakere skal logge af og på igen for at kunne gøre det...
Avatar billede ruprect Nybegynder
27. juli 2000 - 14:42 #4
Sandsynligheden for at den som poster spørgsmålet og den som svarer. Ringer ind til samme udbyder, og får tildelt samme ip adresse er umådeligt lille.

Så jeg vil gerne stemme for at IP adresser bliver vist.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juli 2000 - 14:48 #5
Og dem der sidder på en skole med flere tusind studerende, og som kommer ud
gennem en proxy/firewall med én IP-adresse, skal således mistænkeliggøres. Ja, ja,
jeg er ligeglad. Men hvad med at registrere det (bliver måske gjort allerede), og
ikke offentliggøre det, men bruge det internt som et led i vurderingen af om der er
snyd på færde.
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. juli 2000 - 14:48 #6
hold da helt **** hvor laserzap er en svindler.... prøv lige at se hans \"spm besvaret\" han åbner kontoer, fake spm og får alle points til sig selv...

Hvor er det dog en umådelig lam holdning at have... Er jeg den eneste der mener at en advarsel ville være den eneste løsning her ???
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. juli 2000 - 14:58 #7
Jeg synes det er en meget dårlig idé da de fleste folk med statisk IP ikke vil have deres IP vist.

Hvis du f.eks. har StofaNet kan du pinge folk en kæmpe regning på hvis de har det abonnement hvor de betaler for trafik (mega mener jeg det hedder)

De betaler for både ind- og udgående trafik.
Avatar billede prodic Mester
27. juli 2000 - 14:59 #8
Eric : Enig, jeg ville da være meget meget ked af at blive kaldt en fusker fordi, en af mine elever også bruger Eksperten og måske laver noget Point-trading. Jeg vil så bare håbe for ham at jeg ikke finder ud af det, så får han sku med mig at bestile.
Men du har ret i problemet.

lj : mon ikke Admin gør noget ved sagen, de er blevet ret hårde her efter den nye version er launchet!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juli 2000 - 15:04 #9
Åh, hvad Kenneth, det er jo ikke ulovligt som sådan. Det er bare en regel
her på stedet. Jeg anmelder ikke mine studerende til politiet hvis jeg ser
dem køre over for rødt på cykel... Men jeg syn\'s bedst om dem, der ikke gør...
Avatar billede prodic Mester
27. juli 2000 - 15:10 #10
Nej nu var det jo også mest ment som en Joke ikke´

Og Erik man må ikke favoritisere som lærer...heller ikke hvis de ikke kører overfor rødt...
Avatar billede tomsommer Juniormester
27. juli 2000 - 15:25 #11
Ellers så kommer jeg efter dig (Bor I Stilling, godt 5 km fra Erik)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juli 2000 - 15:30 #12
Ja, TCP/IP-protokollen er ikke særlig god til at transportere ironi,
hverken som mail, www, eller ICQ. Det må vi have gjor noget ved.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juli 2000 - 15:30 #13
Den smider også t-er væk ;-)
Avatar billede prodic Mester
27. juli 2000 - 15:35 #14
Tom : så tag ud og meld Eriks elever...der kører over for rødt..det må man ikke.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2000 - 15:36 #15
Hvad så den dag det sker at en først stiller et spørgsmål. 2 timer efter måske er der en som går ind fra samme udbyder for at svare på spørgsmålet og for tildelt samme IP adresse som spørgeren. Hov du har han skiftet bruger navn. Jeg tror ikke på at det ikke kan lade sig gøre. Man kan da selv få tildelt samme IP adresse flere gange i løbet af en dag. Såå mon ikke vi skal holde os til de gode gammeldavs Detektiv metoder, hvis der opserveres noget ullen. Omvendt kan vedkommende jo blot logge af også på igen få minutter efter også få tildelt En anden IP adresse. Så er der ingen som får mistanke, fordig vi har jo elektronisk overvågning og den svigter aldrig vel?

Mon det i det hele taget er så tit der sker den slags point snyd her på eksperten. Det må admin da have en idé om?

Hvad med en liste over alle brugerne med deres point, det kunne være en mulighed for at følge en person, som man måske har under mistanke.

Avatar billede prodic Mester
27. juli 2000 - 15:38 #16
Erik : Hils Sofie....
Så kan du jo tænke lidt over det...
Avatar billede sa Nybegynder
27. juli 2000 - 20:02 #17
Mht. IP, så har jeg da ofte siddet sammen med nogle af mine bekendte, som også bruger eksperten, på samme internetforbindelse. - Både hjemme (netværk) og på skolen. Til tider har vi endda brugt samme pc til begge vores eksperten-konti.

Ligeledes har jeg tidligere talt med en person her på eksperten (kan desværre ikke lige huske spg.nr.), som fortalte at hans kæreste også brugte eksperten med sit eget brugernavn på deres fælles computer.

Jeg mener at en registrering af IP blot vil mistænkeliggøre endnu flere \"uskyldige\" brugere, så _hvis_ det alligevel skulle indføres, ville jeg stærkt anbefale, at det blev skjult; Herefter kan admin bruge informationerne sagligt ved evt. at kontakte de berørte brugere.

Jeg er allerede flere gange uden grund blevet beskyldt for at være identisk med en eller flere andre brugere blot fordi jeg har hjulpet dem eller svaret på deres vejne. - Også selvom jeg helt klart har skrevet, hvordan det forholdt sig - senest i går på spg. http://www.eksperten.dk/spm/21693 , og jeg mener ikke det kan passe, at man skal være tvunget til at sidde og læse _alle_ indlæg på eksperten hver dag for at sikre sig, at man ikke bliver \"anmeldt\" for noget forkert.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2000 - 01:16 #18
Enig sa ;o)
Avatar billede admin Novice
07. august 2000 - 17:05 #19
jeg tror ikke det er fusk, men en bug vi skal have rettet...