Avatar billede binow Nybegynder
27. maj 2002 - 02:33 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

You have an error in your SQL syntax near

Jeg har flg. sql kald, men det vil ikke virke

$spejder_result    = mysql_query("SELECT * FROM $spejder_tabel where deltager_Id='$deltager_Id' ")
  or die( "Unable to do SQL. Reason: ".mysql_error());

jeg får flg. fejl meddelse.

Unable to do SQL. Reason: You have an error in your SQL syntax near 'where deltager_Id='9872_S_6' ' at line 1

deltager_Id findes i tablellen og værdien findes også.

Kan nogen hjælpe?

Binow
Avatar billede dmcn Praktikant
27. maj 2002 - 02:54 #1
Prøv engang at fjerne det sidste space i din query, imellem ' og ".
Avatar billede binow Nybegynder
27. maj 2002 - 02:57 #2
Desværre får stadig dette svar

Unable to do SQL. Reason: You have an error in your SQL syntax near 'where deltager_Id='9872_S_6'' at line 1
Avatar billede razersedge Nybegynder
27. maj 2002 - 03:00 #3
hvis $spejder_tabel er en variabel så erstat det med '$spejder_tabel' husk de 2 ''-er ... hvis det ikke er en variabel så fjern $-tegnet...

mvh simon
Avatar billede binow Nybegynder
27. maj 2002 - 03:03 #4
Nej det virker heller ikke. Det er en variabel og det fungerer fint de andre steder uden ' '.

får denne meddelse.
Unable to do SQL. Reason: You have an error in your SQL syntax near ''' where deltager_Id='9872_S_6'' at line 1

Binow
Avatar billede dmcn Praktikant
27. maj 2002 - 03:05 #5
Hvis du får den fejl, så er det fordi $spejder_tabel ikke findes. Som du kan se står den ikke imellem de to ''er. Køres SQL'en i en funktion? Så skal du huske at globalisere $spejder_tabel.
Avatar billede binow Nybegynder
27. maj 2002 - 03:08 #6
Den køres i en funktion, hvordan globaliserer jeg den?

her kommer lige lidt kode...

  if (!isset($PHP_AUTH_USER)) {
    header("WWW-Authenticate: Basic realm=\"Sø 02\"");
    header("HTTP/1.0 401 Unauthorized");
    echo "Du har ikke adgang\n";
    exit;
  } else {
  require('dbconnect.php');

  } //bruger kontrol slut

if (!mysql_pconnect($server, $brugernavn, $password)) {
  echo mysql_error()."\n";
  die("Unable to connect\n");
}

mysql_select_db("$db_navn") or die("Unable to select db ".mysql_error()."\n");

//Her starter en Seniortilmelding

function Senior($antal_Senior, $deltager_Id){

if ($deltager_Id<>""){

$spejder_result    = mysql_query("SELECT * FROM $spejder_tabel where deltager_Id='$deltager_Id'")
  or die( "Unable to do SQL. Reason: ".mysql_error());

her efter flg. resten af fkt.
Binow
Avatar billede dmcn Praktikant
27. maj 2002 - 03:09 #7
Skriv global $spejder_tabel; i toppen, lige efter du har "startet" din funktion.
Avatar billede binow Nybegynder
27. maj 2002 - 03:13 #8
Sådan nu virker det.
Mange tak.

Send lige et svar så jeg kan give dig point's for det

Mv Binow
Avatar billede dmcn Praktikant
27. maj 2002 - 03:16 #9
Kommer her.
razersedge burde egentlig også have lidt, da hans svar hjalp os på sporet. Giv ham en chance for at lægge et nyt svar. :)
Avatar billede binow Nybegynder
27. maj 2002 - 03:23 #10
ok, hvad med 10 til dig og 5 til razeredge, hvis han lægger et svar?

Binow
Avatar billede dmcn Praktikant
27. maj 2002 - 03:26 #11
Fine with me - du træffer alligevel den endelige beslutning mht. pointfordelingen. :)
Avatar billede razersedge Nybegynder
27. maj 2002 - 21:56 #12
hehe ok da ;)
Avatar billede binow Nybegynder
27. maj 2002 - 22:33 #13
Tak for hjælpen.
Avatar billede razersedge Nybegynder
27. maj 2002 - 23:33 #14
så lidt da...