Avatar billede scrogle Nybegynder
26. maj 2002 - 15:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kunst og pynt?!?!??

Hej jeg har et spørgsmål som jeg selv og en ven har diskuteret i seneste tid. Idet vi ikke lige sidder inde med en betydsningsordbog kommer vi derfor hertil for forhåbentligt at få svar på vores spørgsmål.

Jeg håber jeg spørger det rigtige sted, jeg kan ikke lige helt holde styr på det sted her :o)

Men altså mit spørgsmål går ud på hvorvidt kunst og pynt er det samme. Jeg ved jo at kunst kan bruges som pynt, men om man nu også kan sige at pynt altid er kunst - det ved jeg bare ikke.

Der må jo være en definition, jeg kender den bare ikke på pynt.

Med kunst prøver folk at komme ud med noget budskab/mening/holdning osv.. men hører pynt også ind under dette. Man må jo sige at folk vil frem med noget når de pynter op, og pynt symboliserer da også til dels noget når man pynter op til en begivenhed foreksempel.

Jeg håber i kan hjælp, det vil være til stor hjælp.

på forhånd tak

Jesper
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2002 - 15:28 #1
kunst har da ikke altid et budskab..... det er først noget det har fået i nyere tid :)
Avatar billede scrogle Nybegynder
26. maj 2002 - 15:33 #2
nej ok, jeg skrev også flere muligheder :)
Avatar billede heyckendorff Praktikant
24. juli 2004 - 19:44 #3
Kunst er for samfundet hvad drømme er for det enkelte menneske.
Hvis du lige tygger lidt på den vil du hurtigt indse, at der er fandens til forskel på kunst og pynt.

Der ligger en intellektuel tanke bag kunst...det gør der ikke bag pynt.

Mere behøver der ikke siges i den sag.