Avatar billede keano Nybegynder
23. maj 2002 - 16:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm ved opstart

Hej
maskinen:
Pentium III 550Mhz
Abit-BE6-II
Matrox M g400

I går skulle jeg sætte en ekstra HD i min PC. Under operationen må jeg have skubbet til et eller andet ?
Når jeg starter PC´en nu, starter HD, CD-rom, Køler osv. , men jeg får ikke noget billede på skærmen - den fortsætter bare i standby.

Jeg syntes jeg har prøvet alt - taget alle kort ud, inkl CPU. Sat skærmkort, CPU og RAM i - stadig intet. Alle kort er sat ordentligt i.

Jeg har også prøver at "clear CMOS" - stadig intet.

Har prøvet et andet grafikkort - stadig intet.

Har prøvet en anden skærm - stadig intet.

Bliver snart sindssyg, har andre ting(eksamen) at bruge min tid på :-)

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede panic-killer Nybegynder
23. maj 2002 - 16:18 #1
Har prøvet det før og ved mig var skærmen brændt af :(
Avatar billede wanix Praktikant
23. maj 2002 - 16:20 #2
Prøv at sætte det hele op, som det stod inden du puttede den ekstra hd i.
Også prøv igen.
Avatar billede samserver Nybegynder
23. maj 2002 - 16:20 #3
det eneste jeg kan finde på er...
Prøv at skubbe skærmkortet (meget) hårdt ned på bundkortet.. det sker tit at AGP slottet ikke får skærmkortet skubbet helt ned.
Avatar billede keano Nybegynder
23. maj 2002 - 16:23 #4
ad1. Det er ikke skærmen der er brændt af - har som sagt prøvet med en anden skærm

ad2. Jeg har fjernet den ekstra HD. Forsøger lige nu kun med RAM, CPU og grafikkort.

ad3. Hvis jeg skubber mere ryger jeg ud på den anden side af kabinetet.

Hvordan tjekker jeg om CPU´en er i orden ?
Avatar billede kipolaks Nybegynder
23. maj 2002 - 17:12 #5
prøver en anden
Avatar billede keano Nybegynder
23. maj 2002 - 17:16 #6
Jeg har desværre ikke andre ved hånden.
Avatar billede flash202 Nybegynder
23. maj 2002 - 18:22 #7
Jeg har prøvet det samme men det var Psu'en der var gået der kom godt nok power til bundkortet men ikke til cpu'en så det kan også være en mulighed
ps. der var også ved en HDD installer
eing.
Avatar billede keano Nybegynder
23. maj 2002 - 19:38 #8
Hvis det er CPU'en der er ødelagt ville det så vise sig på denne måde. Ville det ikke betyde et par bips osv. ?
Avatar billede keano Nybegynder
23. maj 2002 - 20:05 #9
OK nu er jeg ved at være på røven, skal bruge den PC til at skrive eksamensopgave. Sætter lige lidt flere point af.
Avatar billede keano Nybegynder
23. maj 2002 - 22:24 #10
Har forsøgt at sætte grafikkort og RAM i en anden maskine og begge dele fungerer uden problemer.
Sådan som jeg ser det kan det næsten kun være CPU'en men jeg fatter ikke hvordan den skulle være gået ned.. eller for den sags skyld hvordan jeg skal få den tjekket.
Avatar billede keano Nybegynder
23. maj 2002 - 22:29 #11
WOW !!! det fatter jeg simpelthen ikke... Satte harddisken til igen og PLING starter skærmen op...
Det er sikkert bare mig der ikke fatter helt nok, men jeg syntes det er fucking mystisk?
Avatar billede samserver Nybegynder
26. maj 2002 - 10:23 #12
tihi... du burte blive tryllekunstner :D