Avatar billede carstenmic Nybegynder
23. maj 2002 - 13:18 Der er 14 kommentarer

realmagic x-card

Jeg har lige købt det her fine kort der skulle kunne afspille divx film. Men mine film er af ældre format end det kortet kræver. Kortet kræver divx4.xx formater. Er det på nogen måde muligt at konvertere de ældre formater til det nye?
Eller findes der en afspiller der kan løse problemet?
Avatar billede tblaster Nybegynder
23. maj 2002 - 13:19 #1
www.divx.com ... prøv med deres nyeste version ... den skulle kunne klare det :-D
Avatar billede carstenmic Nybegynder
23. maj 2002 - 13:23 #2
jeg var måske dårlig til at formulere meg. Det nye kort er en form for mpeg kort. Mit mål var at se disse film på mit tv, men afspilleren der fulgte med kortet acceptere kun divx4.xx.
Findes en mulighed for at kortet vil afspille de ældre versioner??
Jeg har prøvet med hh+ og divx+.
Avatar billede tblaster Nybegynder
23. maj 2002 - 13:24 #3
Hvis det ikke kan bruges så check:
http://www.vcdhelp.com/tools.htm

Der kan du ihvertifald finde alt der er af tools til video redigering + diverse!
Avatar billede tblaster Nybegynder
23. maj 2002 - 13:25 #4
Hvilket programm bruger du til at køre filmen via dit kort?
Avatar billede tblaster Nybegynder
23. maj 2002 - 13:26 #5
Har kortet tv out eller hvordan funger det? Er der mulighed for at køre hele dit skrivebord over på skærmen eller kan du kun smide det over som bliver vist via det medfulgte programm?
Avatar billede carstenmic Nybegynder
23. maj 2002 - 13:31 #6
jeg kan kun køre det på fjernsynet som programmet afspiller. Jo der er tv-out via s-vhs til mit fjernsyn.
Den afspiller jeg bruger hedder Xmedia Player og er fra sigma design.
Håber det kan hjælpe dig videre.
Avatar billede tblaster Nybegynder
23. maj 2002 - 13:33 #7
Køre du med "Application Release 1.1 (Build 144_05)"? Eller så prøv med dem her:
(2000, XP):
http://www.realmagic.com/support/download_xcard_win2000_xp.htm
(Win9x):
http://www.realmagic.com/support/download_xcard_win9x_me.htm

Der står nemlig følgende:
Implementation for the aspect ratio of DivX files playback.
Avatar billede tblaster Nybegynder
23. maj 2002 - 13:34 #8
Det ser sku godt ud det kort ... hvad gav du egentlig for det? Hvis man da må spørge!
Avatar billede hermandsen Juniormester
23. maj 2002 - 13:38 #9
VirtualDub kan konvertere fra gammelt til nyt format. www.virtualdub.org

Du skal både installere det nye og det gamle codec. Afinstaller først dem begge. Bagefter skal du så installere det gamle, og så det nye. Når det nye så spørger dig om vil bruge den til at afspille det gamle format siger du nej.

Hvis du mangler VirtualDub-hjælp, så sig til!
Avatar billede tblaster Nybegynder
23. maj 2002 - 13:39 #10
Hvis det ikke hjalp så er der ikke noget at gøre ved det. Under Features & Specifications for kortet står der:

Playback Functionality:
Plays DivX™ video (version 4.02 or later), MPEG-4, MPEG-2 and MPEG-1 files

Så du bliver nødt til at konverter alle dine gamle divx dekodet film til en nyer version end 4.02. Når du nu skal i gang så konverter dem til divx 5.02! Du kan hente et programm til det på følgende side:

http://www.vcdhelp.com/tools.htm

Håber du kan få løst dit problem ... ellers er jeg tilbage om en 5 timer og så kan jeg se om jeg kan hjælpe dig vidre!
Avatar billede carstenmic Nybegynder
23. maj 2002 - 13:42 #11
for kortet gav jeg omkring 1000kr, jeg håbede jo på at det kunne afspille alle divx og andre formater.
Hvad er det der "Application release 1.1" for noget. Jeg er ikke særlig god til computer. Jeg fik siden anbefalet af en ven der ikke kunne hjælpe mig. Så jeg håber du kan guide mig igennem dette. Har du icq?
Avatar billede tblaster Nybegynder
23. maj 2002 - 19:01 #12
yep jeg har icq ... skriv til mig ... 30546966
Avatar billede carstenmic Nybegynder
31. maj 2002 - 18:45 #13
bliver nøds til at konvertere alle formater til min. divx.4.xx. mvh carsten
Avatar billede hermandsen Juniormester
02. juni 2002 - 23:11 #14
Øv bøv!!! :(