Avatar billede skov_p Praktikant
22. maj 2002 - 19:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde hele hardisken

Jeg vil montere en HD mere i min PC men Win98 kan ikke finde den. I enhedshåntering er der angivet 3 drev, Floppy, 1(Genetrisk drev), 2(Genetrisk drev).
2(Genetrisk drev) har ikke noget drev bogstav men jeg kan angive det som ikke permanent d:. Jeg kan se drevet i Bios. Jeg har prøvet flere jumper settings. Men Upper 32GB, Lower 32GB og 32GB Clip Pin ved jeg ikke hvad betyder.
Avatar billede skov_p Praktikant
22. maj 2002 - 19:57 #1
Det er en Samsung 60GB HD
Avatar billede dam7 Nybegynder
22. maj 2002 - 20:03 #2
det der skal gøre er nok at der skal ændres på en lille grøn dims.. ved ikke hvordan man gør men havde et problem med det engang også !
Avatar billede dam7 Nybegynder
22. maj 2002 - 20:03 #3
eller også skal du søge efter flere hardiske i bios
Avatar billede skov_p Praktikant
22. maj 2002 - 20:03 #4
Hvad snakker du om???
Avatar billede skov_p Praktikant
22. maj 2002 - 20:04 #5
Jeg kan godt se den gamle og den nye HD i bios
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
22. maj 2002 - 20:06 #6
Har du sat harddisken på samme "ledning" som den harddisk som sad i før???
Hvis den sidder på samme ledning skal du sætte "den lille grønne dims" bagpå til slave, hvis den sidder på en ledning for sig selv skal den kører som master.
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
22. maj 2002 - 20:06 #7
Det er underligt at du kan se den i bios, men ikk' i win98...
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
22. maj 2002 - 20:07 #8
Har du prøvet som dam7 siger at søg efter ny hardware både søg efter plug'n'play hardware og hardware som ikke er plug'n'play (så skal du selv angive hvad den nye hardware er)...
Avatar billede skov_p Praktikant
22. maj 2002 - 20:09 #9
Sidste træk var at sætte den som master og boote på en WIN98 Bootdisk. Men jeg får ugyldig drev angivelse når jeg prøver C:
Avatar billede gathond Nybegynder
22. maj 2002 - 20:13 #10
et eventuelt problem kan være at din Bios ikke kan se diske større end 32 GB
Hvad der også er grunden til at der er de 3 jumper instillinger, så disken af kompatibilitets grunde kan sættes til kun at rapportere sig selv som 32 GB.
evt kan du prøve at sætte bios til ikke at finde nogen disk der, så burde windows selv detecte det .. tror jeg .. er ikke så godt inde i win
Avatar billede peet-49 Novice
22. maj 2002 - 21:10 #11
Boot på en startdiskette, fdisk-og se ang. partion. Er der en partition, kan det være den mangler, at blive formateret.
Avatar billede skov_p Praktikant
22. maj 2002 - 21:17 #12
Nej, den vil stadig ikke. Bios viser 60GB. Jeg har prøvet alle jumper settings. Den bliver ved med at dukke frem som Generic Disk i enhedshåntering.
Avatar billede skov_p Praktikant
22. maj 2002 - 21:36 #13
Sådan, det var det der skulle til, tak for hjælpen.