Avatar billede crunch Nybegynder
21. juli 2000 - 15:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

skal være nemt at opdatere kunde /billigste webløsning...

hej.

jeg har lavet en web-site ( http://www.canemaker.dk ) hvor ejeren nu ønsker selv at kunne opdate med nyheder og billeder.

Jeg vil ikke lære ham at kode html, så det jeg skal bruge er en dynamisk side, hvor der kan indsættes billeder og tekst mens han er online.. meget simpelt.
Jeg vil ikke servicere det...

Endvidere er jeg ikke intereseret i avancerede asp forslag. Da der ikke er ret meget budget på det.

Altså det jeg tænker på er en service hvor man kunne oprette noget sådant som standard. også .. måske linke til siden. ??

tak (:

Avatar billede hage Nybegynder
22. juli 2000 - 12:03 #1
Idet det skal være dynamisk kommer du nok ikke uden om at bruge ASP/PHP ell. lign. og jeg ved at indefor PHP er der kodet en lang række færdige programmer, som kan vedligeholde et site.

Prøv at kigge på http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Content_Management/ eller en af de andre kategorier.
Avatar billede crunch Nybegynder
22. juli 2000 - 12:24 #2
- tak for forslaget. Jeg er godt klar over at det smarteste sikkert ville være e asp løsning. Men det er der ikke rigtigt budget til.

Det jeg leder efter er en slags \"næsten gratis\" web-baseret hosting. som jeg kan lave et link til, altså ligesom hvis jeg ville lave en gæsteliste, ville jeg oprette en enkelt side på geocitys også linke frem og tilbage til den fra hovedsiden.

iøvrigt ligger siden på en linux server uden de helt store features.

Det eneste jeg skal bruge er en side kunden kan indsætte jpg´s og tekst. ikke noget fancy. det skal nødvendigvis ikke ligne layoutet på hovedsiden fuldstændigt. Det skal bare være enkelt og virke til daglig anoncering.

IØVRIGT: hvis der er nogen der vil lave / hoste en sådan side (bare en enkelt html-side uden selstændigt domæne) er i velkommen til at give et rimligt tilbud.

(:

Avatar billede fico Nybegynder
24. juli 2000 - 10:55 #3
Kan PHP bruges ?
Avatar billede crunch Nybegynder
24. juli 2000 - 11:05 #4
jeg ved ikke så meget om php. Hvad kan det ?-
som sagt jeg har brug for en web-baseret løsning med formfields ell. lign. Noget der ikke skal gives support på.

altså jeg kunne nemt lave en dreamweaver template eller noget, men selv det er for vanskelig for \"den meget ikke tekniske\" kunde...
Avatar billede tommyf Nybegynder
31. juli 2000 - 02:28 #5
Lav siden i frames og de dele som kunden skal kunne opdatere kan han lave i word gemme og opdatere?
Avatar billede crunch Nybegynder
31. juli 2000 - 09:19 #6
nej, selv det tror jeg er for svært.
Også ville der garantert være en masse html fejl jeg hele tiden skulle rette..
desværre,,
Avatar billede 00-behave Nybegynder
04. august 2000 - 23:07 #7
Hage:: kender du noget lignende i ASP?
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
07. august 2000 - 09:08 #8
Hvad er der budget til?
Avatar billede crunch Nybegynder
07. august 2000 - 12:27 #9
ikke ret meget... hvad ville du forestille dig en brugbar løsning ville koste.? - hvordan skulle den laves,.
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
07. august 2000 - 16:23 #10
Vi kan gøre det for et par tusinde. Se evt. forbi http://www.johansen-design.dk

Mht. løsningen - så tror jeg vi smider nogle ASP filer \"ude i byen\" (på en gratis ASP server). Så skulle det være fikset ;-)
Avatar billede crunch Nybegynder
07. august 2000 - 16:35 #11
ok. hvad indbærer løsningen præcist. hvad er prisen..
så vil jeg sende tilbudet videre...
send evt. til jeppeb@daimi.au.dk
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. august 2000 - 07:20 #12
Jeg har noget liggende jeg har downloaded et eller andet sted.
Der kan man redigere en side let og uden problemer, dog kun tekst.
Avatar billede crunch Nybegynder
18. august 2000 - 11:04 #13
det skal være med billeder.!
dkkarpen har givet det bedste bud og det vil jeg acceptere som svar.. (jeg ved dog ikke om kunden vil have det).

tak for jeres forslag.!

(dkkarpen.. kan du ikke oprette \"et svar\".

Avatar billede dkkarpen Nybegynder
18. august 2000 - 11:06 #14
Ja da