Avatar billede c-s Nybegynder
16. juli 2000 - 11:59 Der er 13 kommentarer

Billed bredde

Jeg gir 300 point til den der laver og uploader en asp-fil på egen eller anden server. Kort sagt så jeg ikke behøver lave noget, da min server ikke understøtter asp og da jeg ikke har forstand på det. Filen skal kunne, hvis man adressere den i adresse linien, kunne beregne et billedes størrelse og bagefter vidersende resultatet til en form. Det vil sige hvis jeg skriver http://www.domæneellerandet.dk/fil.asp?billede=http://www.etellerandetsted.dk/billede.jpg&form=http://www.etellerandetsted.dk/fil.cgi.
Avatar billede c-s Nybegynder
16. juli 2000 - 12:00 #1
Ups jeg gir kun 270 point da jeg ikke kan sætte den højere op. Skynd jer med nogle svar.
Avatar billede netsjov Nybegynder
17. juli 2000 - 23:33 #2
jeg vil gerne arbejde på det men jeg skal lige vide, den form den skal sende billeds størrelse til, hvad hedder den, og hvor dan serden.

kan formen evt. ligge på min server?

nå ja, hvor lang tid skal den blive liggende på min server ?
Avatar billede c-s Nybegynder
18. juli 2000 - 17:39 #3
Det kan da være lige meget hvor formen ligger du får bare formens adresse som jeg skriver i adressse linien og så får gir du den input som her www.fredebirgerne.dk/form.cgi?bredde=456. Det skader jo ikke din server at der ligge asp derpå så jeg ville gerne ha den til at ligge dig så lang til så muligt. Men du må også gerne sende mig asp-filen så skal jeg se om min server kan køre med det.
Avatar billede netsjov Nybegynder
18. juli 2000 - 23:57 #4
Selfølgelig, men er cgi filen lavet sådan at det virker? dvs. kan den finde ud af at bruge bredden ?

asp filen kan ligge hos http://www.stivert.dk
Avatar billede c-s Nybegynder
19. juli 2000 - 16:50 #5
Selvfølge lig virker en cgi-fil. Den virker lige så godt som asp den kan bare ikke finde bredden. Det er der ikke noget problem i. Hvad mener du med at den ligger på www.stivert.dk?
Avatar billede c-s Nybegynder
29. juli 2000 - 17:35 #6
Ta lige og gi mig lidt respons. Ja, asp-filen kan godt lige hos www.stivert.dk
Avatar billede netsjov Nybegynder
29. juli 2000 - 18:13 #7
godt nok, så oprat dig hos stivert, så laver jeg asp filen
Avatar billede netsjov Nybegynder
29. juli 2000 - 18:25 #8
Gelm det! jeg kan ikke få det til at virke!
Øv
Avatar billede c-s Nybegynder
29. juli 2000 - 19:10 #9
Kan du ikke finde billede bredden?
Avatar billede netsjov Nybegynder
29. juli 2000 - 19:21 #10
jo, men det script jeg allerede havde liggende virker kun hvis billedet allerede ligger på serveren, sammen med asp filen.
Avatar billede c-s Nybegynder
29. juli 2000 - 19:25 #11
Det må da kunne ændres. Har du prøvet med en fjerntliggende fil?
Avatar billede olebole Juniormester
23. august 2000 - 06:21 #12
<ole>
Jeg kom tilfældigt forbi, da jeg søgte på noget andet.
Har du fundet en løsning - ellers kan jeg da lave det i JavaScript.
/Vh
</bole>
Avatar billede moejensen Nybegynder
06. marts 2005 - 16:20 #13
lukketid