Avatar billede laurbjerg Nybegynder
13. maj 2002 - 08:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fodbold skema

Mu er der jo snart Vm i fodbold og jeg prøver på at lave en resultat fil. Jeg har fået lavet over de forskellige puljer ,hvor jeg kan taste resultatet ind og så overfører den selv point samt målscorer.
Men nu er jeg nået til 1/8 finalen hvor jeg skal overfører vinder af gruppe E og toer fra gruppe B.
Jeg vil jo gerne at den selv overfører hvilke hold det drejer sig og fra point givning i de forskellige puljer.

ps. Jeg har lavet et ark til hver pulje
Avatar billede janvogt Praktikant
13. maj 2002 - 08:21 #1
Hvad er problemet?
At du skal have lavet en stilling, hvor man så kan lave en henvisning fra nr. 1 og 2 til 1/8 finalen?
Avatar billede laurbjerg Nybegynder
13. maj 2002 - 08:26 #2
jeg har lavet et ark hvor alle finalerne er samlet og der vil jeg gerne have overført hhv. etterne og toerne fra de forskellige puljer.
Dvs. den skal i fire linier finde det højeste tal og derefter overfører holdet til 1/8 finalen ?
Avatar billede janvogt Praktikant
13. maj 2002 - 08:36 #3
Lav en ekstra kolonne, hvor du lægger formlen =PLADS(A1;A1:A4)
Den vil give dig placeringen af de point som står i A1 i forhold til de point som står i A1 til A4.

Herefter kan du lave et almindeligt LOPSLAG til at hente 1 og 2 over i 1/8 finalen.
Avatar billede lykkeb Nybegynder
13. maj 2002 - 08:37 #4
Jeg  tror at det ville være lettere at overskue i en Database.

I øvrigt må du gerne forklare det lidt mere, TAK.
Avatar billede laurbjerg Nybegynder
13. maj 2002 - 08:40 #5
>janvogt

Ikke forstået. Hvordan skal det sættes ind?

Jeg har fået overført etterne via =INDEKS('pulje E'!I6:I9;SAMMENLIGN(MAKS('pulje E'!J6:J9);'pulje E'!J6:J9;0)), men der skriver den jo også noget selvom alle har 0 point ??
Avatar billede laurbjerg Nybegynder
13. maj 2002 - 08:51 #6
>janvogt

Så fes den ind og det lykkedes for mig

Jeg takker
Avatar billede janvogt Praktikant
13. maj 2002 - 09:31 #7
Glimrende laurbjerg.
Jeg vil overveje selv at lave et skema :-)
Avatar billede ekman Nybegynder
13. maj 2002 - 21:29 #8
Er det muligt at få en kopi af arket? - man skal jo være forberedt ;-)

--> jogvanklein@hotmail.com