Avatar billede plummiboy Nybegynder
10. maj 2002 - 09:48 Der er 2 kommentarer

Applet med jpg

Hejsa
Er der en som er haj til at programmere i Java der kan hjælpe mig med at lave en applet med følgende specifikationer.

Krav:
1).Vis et billedefil format jpg  (t0.jpg)
2).Opdatere visning af billedefil hver 30 sek (t0.jpg)
3).Opret en knap
4). ved tryk på knap send en karakter til com porten (feks 31 hex svarende til en 1)

Så vil jeg blive superglad skal nemlig bruge det til et lille eksamens projekt jeg har gang i, java appleten skal nemlig styre et webcam altså noget elektronik tilsluttet comporten, pcen hvor webcam er tilsluttet har et program kørende som uploader et billede hver 30 sek til web serveren, derfor skal jeg en med de nævnte specifikationer, de sidste par ting skal jeg nok selv rette til, ville spare mig meget tid, og jeg er lidt i tidsnød.
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
10. maj 2002 - 11:17 #1
Communication with the serial port in Java is handled by a standard extension package for Java called javax.comm, otherwise known as the Java Communications API. This functionality is not yet part of the standard Java 2 platform, although it is a standard extension. Implementations are freely available for Solaris, Windows, and various Unix platforms. Most other platforms will soon be supported.

http://java.sun.com/products/javacomm/

http://java.sun.com/products/javacomm/javadocs/Package-javax.comm.html

At vise et billede og opdatere det er vel ikke så svært. Hvis du vil bruge en applet er det en god ide at det er den samme server der sender applet'en, der også har billedet fra webcam'et, ellers skal du til at signe din applet for at komme ud af sandkassen (sikkerhed - hvad du må).

Jeg syntes at du selv skal lave det, da eksperten nok ikke er ment som at man laver hele ting for andre. Det svare til alle de poster i ASP gruppen hvor der står jeg vil gerne have et website, og så en liste over hvad det skal kunne. Jeg håber at du kan bruge den hjælp jeg har givet dig.
Avatar billede quaid Nybegynder
10. maj 2002 - 14:09 #2
commApi'en til java er lidt vanskelig at sætte op, og virker efter min egen mening ikke helt efter deres anvisninger. Jeg kan godt hjælpe dig med noget kode der finder porten og åbner forbindelse.
QD::