Avatar billede scrogle Nybegynder
08. maj 2002 - 23:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PCTV - hjælp til video -> pc / ingen farver !!!

Hej jeg vil gerne være istand til at sende et video signal videre til min computer. Dette vil sige at jeg gerne vil være istand til at få mine gamle vhs bånd over på min computer så jeg kan få dem gemt der. Jeg har derfor købt et "pinnacle pctv pro kort" hvilket eftersigende er istand til at gøre dette som jeg netop efterlyser.

Med kortet kan jeg godt få et signal op på min computer. Men signalet er i sort/hvid desværre.

Jeg bruger et scart stik fra mit fjernsyn. På dette er der tilkoblet et s-vhs kabel fordi at mit fjernsyn ikke har dette stik. Kan dette være problemet? jeg har læst nogle andre posts i forummet med lignende problemer men jeg har ikke været istand til at finde en løsning.

mit styresystem er win xp - men dette skulle ikke være et problem idet at der er driver og software til netop dette system.

Jeg håber i kan hjælpe mig

mvh Jesper
Avatar billede nof Nybegynder
08. maj 2002 - 23:41 #1
ja, det er fordi dit fjernsyn ikke understøtter S-VHS. Du skal bruge composite istedet.
Avatar billede hub Nybegynder
08. maj 2002 - 23:43 #2
Du kunne lægge videosignalet ind via tvkortets tuner, altså som en almindelig kanal. Det giver en smule kvalitetstab, men det funker her hos mig på et Terratv kort..
Avatar billede nof Nybegynder
08. maj 2002 - 23:43 #3
Composite er den lille runde, gule port der sidder et sted på dit fjernsyn. Sådan en har de fleste nyere fjernsyn. Ellers kan du få en adaptor til at sætte på scartstikket.
Avatar billede scrogle Nybegynder
09. maj 2002 - 00:48 #4
hvordan virker det composite stik som i kommentere. Altså vil det sige at jeg skal skrotte min s-vhs ledning og bruge composite ledningen istedet? Eller ?
Avatar billede hub Nybegynder
09. maj 2002 - 00:54 #5
Du er ny her og velkommen. Du skal ikke acceptere et svar før du har fået løst dit problem..

Du kan bruge composite løsningen som beskrevet. Alternativt kan du tilslutte videoen direkte til tv-kortet med det kabel der normalt går i TV, altså det tynde med alm. antennestik i hver ende. Derefter sætter du kortet til at scanne for stationer mens videoen kører. Den vil derefter optræde som en almindelig kanal på kortet. Sådan gør jeg og det virker fint til overførsel af video til digitale data..