Avatar billede cyberspace Nybegynder
08. maj 2002 - 13:52 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Farve problem!!!!! (TV Out og Video)

Jeg har for kort tid siden, investeret i et Geforce 4 grafikkort med TV Out, og vil gerne prøve at optage noget over på video, men hvorfor viser den kun sort hvid når signalet kører gennem min video. Har prøvet begge scart indgange på video

Når signalet istedet kører ind i fjernsynet så er det med farver.

Hvad gør jeg for at optage på video i farver??
Avatar billede whatever Nybegynder
08. maj 2002 - 14:03 #1
Årsagen er, at din video ikke understøtter et SVHS-signal igennem scartstikket.

Kan du ikke lade signalet køre ind i fjernsynet, og derfra ud i videoen?
Avatar billede fjos Nybegynder
08. maj 2002 - 14:21 #2
jeg havde samme problem du skal hente de nyeste drivere på internette www.geforce.dk  så skulle det funke
Avatar billede cyberspace Nybegynder
08. maj 2002 - 14:26 #3
whatevet>> Sikkert nok, men har brug for en how to do vejledning for dummies! Da jeg kun får flimmer på skærmen -ØV!!!
Foresten ser det ud til at det kun er scart 2 på tv der viser i farver.
Jeg må gøre et eller andet forkert????
Avatar billede cyberspace Nybegynder
08. maj 2002 - 15:53 #4
Jeg har stadig problemer med at finde ud at at køre signalet fra fjernsynet og ned i videoen. hvordan fa'en er det man gør, så det virker???.
har opdateret til nyeste driver .
Måske skulle jeg have valgt den allernyeste driver 2780 selv om det kun! er en beta version? valgte 2750 (nyeste ikke beta driver)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
08. maj 2002 - 16:00 #5
live opdaterede hos producenten MSI Nvida
Avatar billede cyberspace Nybegynder
08. maj 2002 - 17:19 #6
er folk gået på ferie eller ? Håber der snark sker noget mere.
Avatar billede whatever Nybegynder
08. maj 2002 - 17:32 #7
"Foresten ser det ud til at det kun er scart 2 på tv der viser i farver."

Det skal nok sættes op i en menu på fjernsynet, om scartstikket skal kunne modtage et svhs-signal. Det kunne tyde på at scart 1 ikke er sat op til dette.

"Jeg har stadig problemer med at finde ud at at køre signalet fra fjernsynet og ned i videoen. hvordan fa'en er det man gør, så det virker???."

Det skal nok også sættes op i en menu på fjernsynet. Man kan normalt vælge hvilket scart-stik som skal modtage et signal, og hvilket som skal sende et ud til f.eks. en video.

Hvilket fjernsyn har du? Mærke og model?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
08. maj 2002 - 18:06 #8
whatever>> det er et Philips  28 PT7304
Videoen er en Sony SLV-SE70

Håber det måske siger dig eller andre noget.
Har været inde og rode i opsætningen på video og tv men kan stadig væk ikke få det til at funke.
Avatar billede whatever Nybegynder
08. maj 2002 - 18:30 #9
Jeg har lige kigget manualen til fjernsynet igennem. I følge den skal man bare gøre:

Opptak av programmer på din videomaskin tilkoblet til EXTERNAL 2
fra audio-/videoutstyr tilkoblet EXTERNAL 1 eller på høyre side
1. Slå på utstyret.
2. Velg riktig tilkoplingskontakt på din videomaskin.
3. Sett videomaskinen på opptak.
Du tar opp det du ser på skjermen.
Skift ikke mellom programnumre og slå ikke av TV’n mens du tar opp !

Hvis du gør det på denne måde, vil du nok kun modtage et sort/hvid billede. Men virker det på denne måde? Altså signal fra computer ind i scart 1, og video i scart 2.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
08. maj 2002 - 19:08 #10
whatever>> gør jeg som du forklarer er der kun flimmer på video og den optager kun flimmer. Scart 1 på tv er og bliver sort hvis kan ikke få den indstilet
Avatar billede whatever Nybegynder
08. maj 2002 - 20:37 #11
Så kan jeg ikke lige gennemskue problemet.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
09. maj 2002 - 12:11 #12
whatever>> 1-0 til dig.
tv out signal i scart 2 på video, scart 1 i video og op i scart 2 på tv, så funker det mem, men, men!!! Når jeg så har optaget noget så kører farverne i lodrette striber langsomt frem og tilbage over skærmen?? har prøvet at fjerne alle unødvendige stik/ledninger for mest muligt at undgå "støj" men det har ikke hjulpet.
What dælen do I do?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
09. maj 2002 - 12:13 #13
Whatever>> det er når jeg afspiller en optagelse.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
09. maj 2002 - 12:15 #14
whatever>> glemte lige at sige, at det ikke kan have noget at gøre med videobåndet, da det er helt! nyt
Avatar billede cyberspace Nybegynder
09. maj 2002 - 12:36 #15
whatever hvis jeg efter optagelse bytter scart tilbage til før TV Out er signalet fint men i sort/hvid - ØV ØV ØV!!!!!!!! (giv mig farve tak)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
13. maj 2002 - 10:05 #16
prøv at benytte din phono udgang i stedet for svhs - hvis du har en sådan, og husk at du skal indstille hvilket kabel du benytter under dine skærm egenskaber - der skal du også vælge pal standard 25 frames pr. sek med 720x576, i stedet for ntsc standard med 30 frames pr. sek.

du skal iøvrigt være opmærksom på at kablerne kan være benævnt med composit, hvilket vil sige et phono og med component, hvilket vil sige et svhs
Avatar billede cyberspace Nybegynder
14. maj 2002 - 09:27 #17
cgleerup>> Har endnu ikke fået det afprøvet, da det kabel der skal bruges til dette ikke er langt nok. Har ikke endnu gidet at bikse med at flytte min pc m.m.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
14. maj 2002 - 09:40 #18
ok!
Avatar billede cyberspace Nybegynder
22. juli 2002 - 19:48 #19
her sker ikke mere