Avatar billede birgittejensen Nybegynder
02. maj 2002 - 17:36 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Komprimere og dele mpeg

Jeg har 2 mpeg filer, der er for store til at brænde .. Hvordan deler jeg dem så jeg kan brænde dem på 4 cd'er i stedet for eller evt komprimerer dem, så de kan være på 2? Den ene er 723 og den anden er 715 ...  Det kan jo ikke rigtig være på 2 cd'er *g*
Avatar billede nicidem Nybegynder
02. maj 2002 - 17:42 #1
overburn...
Avatar billede nicidem Nybegynder
02. maj 2002 - 17:43 #2
Kender en der har fået 800MB ned på en 700MB cd... Med overburn, tror jeg det var!
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
02. maj 2002 - 17:45 #3
som er ...
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
02. maj 2002 - 17:47 #4
Er du sikker på, at de ikke kan være på en enkelt 700 MB CD? Hvis ikke kan du jo bare overburne på CD'en. Og så er der plads nok.

Alternativt kan du bruge CD'ere med plads til 737 MB eller 800 MB.

Jeg synes personligt det er noget pjat at dele filerne op, for det er da også irriterende at se en film og skulle skifte CD hver halve time!

Der er nok noget på denne side du kan bruge til at dele filerne op, hvis du ikke har lyst til at følge mit råd:
http://www.divx-digest.com/software/index.html
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
02. maj 2002 - 17:50 #5
ellers så prøv myflix
www.download.com
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
02. maj 2002 - 17:50 #6
Normalt brænder man ikke på de yderste og inderste millimeter af en Cd, men det kan man gøre ved at sætte brænderprogrammet til overburn og så er der plads nok
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
02. maj 2002 - 18:06 #7
Jeg har sat Nero til at overburne nu ... Har prøvet med både 85 og 90 min. Enten er det ikke nok, eller også kan det ikke lade sig gøre med de cd'er jeg har? I hvertfald siger den stadig, at der ikke er plads, når jeg prøver at brænde en fil der er 703MB stor ...
Avatar billede nicidem Nybegynder
02. maj 2002 - 18:16 #8
Skal det ikke være specielle cd'ere?
Avatar billede hermandsen Juniormester
02. maj 2002 - 21:28 #9
Hent TMPGEnc, den kan dele mpeg-filer, eller komprimere dem...
http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/tmpgenc.html

Jeg vil kraftigt anbefale at du bare komprimerer den, for det er, som sagt tidligere, RET træls at skifte cd hver halve time!!! Du kan eventuelt bare bruge en lavere bitrate til lyden, så behøver du ikke at miste billedkvalitet! :)

//hermandsen