Avatar billede luskebuks Nybegynder
02. maj 2002 - 00:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Manglende farver

jeg har endelig fået mit S-VHS til at fungere på mit fjernsyn, har fundet kanalen, og det står rimelig skarpt. Nu er mit problem bare, at der ikke er nogen farver på fjernsynet.
Jeg kører ind via en Scart-indgang, da jeg ikke har noget S-VHS stik i flimmeren.
Er der noget specielt jeg skal aktivere, så der kommer farver på?
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2002 - 00:39 #1
Er der ledninger på alle ben i dit scart kabel?
Avatar billede luskebuks Nybegynder
02. maj 2002 - 00:48 #2
øøhhh... jeg har sådan et omformer stik, så jeg bruger mit S-HVS, ind i stikket, som så har et scart stik ind i fjernsynet. Var det forståeligt..??
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2002 - 00:49 #3
Ja, men de fleste scart ledninger er ikke fuldt kablet. Der er kun lige kabler til de ben der "normalt" (VHS) benyttes. Der kan fejlen ligge.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
02. maj 2002 - 00:53 #4
jamen... Stikket er lavet til at man skal kunne bruge sit S-VHS kabel fra computeren, gennem det hersens stik, og ind i fjerneren.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
02. maj 2002 - 00:55 #5
Men så kan jeg jo i princippet lige så godt bruge et almindeligt antenne stik, og TV-OUT stikket på mit grafikkort....?? Der er vel farver på..??