Avatar billede dp-boy Nybegynder
01. maj 2002 - 10:54 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Beskytte mapper med adgangskoder

Hejsa!
Jeg tænkte på om det var muligt at beskytte ens mapper med adgangskoder så når man trykkede på mapperne blev bedt om at angive adgangskode for at få adgang til indholdet i mapperne.
Jeg kører WinXp Professional.
Håber at nogen kan hjælpe ;o)
Avatar billede killer_bee Nybegynder
01. maj 2002 - 10:56 #1
Lytter med :)
Avatar billede echsphilee Nybegynder
01. maj 2002 - 10:57 #2
>>killer bee. hvis du bare vil have en mail tilsendt når der sker noget i spm, så kan du nøjes med at trykke på udfør :-)
Avatar billede killer_bee Nybegynder
01. maj 2002 - 11:02 #3
hehe.. det vil jeg nemlig ikke.. hader de mails.. jeg gør det bare så at jeg kan hurtigt finde den i 'spørgsmål du deltager'  :o)
Avatar billede resten Nybegynder
01. maj 2002 - 11:06 #4
Hvis du kører netværk kan du højreklikke på mappen og vælge egenskaber-deling og sikkerhed.
Avatar billede lhdesign Nybegynder
01. maj 2002 - 11:56 #5
Har du ikke fået svar på det en gang før?
Avatar billede lhdesign Nybegynder
01. maj 2002 - 11:59 #6
Undskyld jeg emnet blev diskuteret i går med spørgsmål fra stephan_wagner

Du kan godt beskytte en mappe med adgangskode. Først skal du komprimeret
den mappe du vil beskytte(gøres fra denne computer) Når mappen er komprimeret, vælger du mappen, og under enskaber for mappen vælger du beskyt med adgangskode
Avatar billede resten Nybegynder
01. maj 2002 - 12:02 #7
Ellers er der det program som hedder winzip der kan du også lave kode på mapperne www.winzip.com
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. maj 2002 - 12:19 #8
du skal lave dine drev om til NTFS for at få fuld nytte af beskyttelsen af mapperne.
Avatar billede dp-boy Nybegynder
01. maj 2002 - 12:57 #9
Ihdesign >>> Nu har jeg komprimeret en mappe, men hvor finder jeg der hvor man vælger at beskytte den med adgangskode?????
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. maj 2002 - 13:03 #10
du skal lave dine drev om til NTFS for at få fuld nytte af beskyttelsen af mapperne.
Avatar billede lhdesign Nybegynder
01. maj 2002 - 13:37 #11
Sådan beskyttes filer i en pakket, komprimeret mappe med en adgangskode
Åbn Denne computer, og find den komprimerede mappe.
Dobbeltklik på den komprimerede mappe.
Klik på Tilføj en adgangskode i menuen Filer.
Skriv en adgangskode i boksen Adgangskode.
Skriv adgangskoden igen i boksen Bekræft adgangskode.
Bemærk!

Klik på Start, og klik derefter på Denne computer, hvis du vil åbne Denne computer.
Der skelnes mellem store og små bogstaver i adgangskoder.
Du kan genkende de komprimerede mapper på, at der vises en lynlås på mappeikonet.
Når du udpakker en fil, der er beskyttet med adgangskode, er den udpakkede fil ikke længere beskyttet.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2002 - 13:37 #12
retaxes svar er altså langt mere anvendeligt.
Avatar billede persa Nybegynder
02. maj 2002 - 09:38 #13
retaxes svar dur kun hvis man køre XP. Kunne ellers godt have ønske en ide der ikke kræver at man skal sidde og pakke mapper ind og ud. Kan de ikke gøre fra brugerindstillinger?
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. maj 2002 - 10:01 #14
persa> læser du ikke kategorien, det er WinXP der er tale om!
Avatar billede dp-boy Nybegynder
09. maj 2002 - 22:14 #15
Kan altså ikke få det til at virke. ;o( Kan heller ikke se nogen lynlås på mapperne som Ihdesign snakker om..

Nogen der evt. ved hvorfor det ikke virker???
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2002 - 22:32 #16
bruger du NTFS format eller FAT32?
Avatar billede dp-boy Nybegynder
09. maj 2002 - 22:43 #17
Bruger NTFS...
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2002 - 23:01 #18
er det fra en anden ekstern bruger du vil bruge password eller er det en lokal bruger, altså en der bruger din computer?
Avatar billede dp-boy Nybegynder
09. maj 2002 - 23:02 #19
Det er en lokal bruger på min egen pc.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2002 - 23:04 #20
så tror jeg ikke det lader sig gøre, men du kan bruge et lille program der kan låse mapperne.

Jeg skal se om jeg kan finde stedet hvor den kan hentes!
Avatar billede dp-boy Nybegynder
09. maj 2002 - 23:06 #21
Det kunne være super! ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2002 - 23:07 #22
Avatar billede error_404 Nybegynder
09. maj 2002 - 23:11 #23
retaxes>> Hvor kan man downloade "folderguard" ?! KAn ikke finde linket ;D
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2002 - 23:11 #24
men husk at det er meget vigtigt at du ikke glemmer password, det er næsten umuligt at låse mapper op der er låst med Folderguard!
Avatar billede dp-boy Nybegynder
09. maj 2002 - 23:14 #25
Ok.. Jeg passer på ;o) Nu vil jeg have lidt søvn og så tjekker jeg lige programmet, hvorefter jeg vender tilbage med points ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2002 - 23:14 #26
prøv at se ude i siden, vælg en standard, men husk at du kun har vistnok 10 dages trial
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2002 - 23:15 #27
error> har du fundet det, klik på linket, hos mig virker det!
Avatar billede dp-boy Nybegynder
15. maj 2002 - 20:17 #28
Takker for hjælpen retaxes.

Smider du ikke lige et svar ???
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. maj 2002 - 21:26 #29
ja da