Avatar billede synergy Nybegynder
29. april 2002 - 18:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Usædvanligt spørgsmål

Hej Lads & Ladinner

Jeg sidder og skriver hovedopgave omkring interaktiv 3d til nettet. Det ville ville være kanon hvis nogen af jer havde nogle gode forslag til hjemmesider med info omkring dette emne. Eller bare om hvordan CG 3d virker
generelt. Et af mine spørgsmål er feks. rent teknisk hvorfor fylder vertex-level animationer så meget mere
end feks. object translation? hvorfor tager det ikke bare mere CPU kraft?.

Jeg håber mit spørgsmål er forståeligt.
Jeg er sikker på at mange af jer har nogle gode råd så det er lidt ærgeligt at jeg kun kan give 60 p til een af
jer.

Ha' det rart

Synergy

29. april 2002 - 18:10 #1
"Jeg er sikker på at mange af jer har nogle gode råd så det er lidt ærgeligt at jeg kun kan give 60 p til een af
jer." når der flere svar trykker du bare på Advanceret og du kan bestemme hvem der skal have hvad, og hvor mange point.
Avatar billede synergy Nybegynder
29. april 2002 - 18:27 #2
oki thx
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
29. april 2002 - 18:32 #3
Nu har jeg ikke meget forstand på 3d til Web. Men jeg programmere en del i Maya lige for tiden.
Mit gæt på at vertex animationer fylder mere er fordi du skal angive kordinaterne til alle dine vertecies hvorimod et object er bare 1 object..
F.eks skulle jeg lave en kode i Maya til at styre et object ville det bare hedde noget med..
move -r 1 4 5 sphere1;
eller whatever.. Hvis jeg derimod ville programmere nogen vertices til at bevæge sig istedet for objectet ville det hedde noget med..

move -r 1 4 5 pCube1.vtx[1];
move -r 1 4 5 pCube1.vtx[3];
move -r 1 4 5 pCube1.vtx[6];
move -r 1 4 5 pCube1.vtx[19];

osv.. det kræver hverfald i nogen siturationer flere linier at bevæge vertices end objecter. Og mit gæt er så at det er defor det kræver mere computerkraft men jeg laver normalt ikke 3d til web.