Avatar billede arnely Novice
29. april 2002 - 14:05 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Memory test

Hej
Under opstart køre computeren en memory test 3 gange!
PC'en er købt med 64mb.ram, men jeg har siden sat yderligere 64 i. Det er efter dette at den køre testen 3 gange.
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
29. april 2002 - 14:11 #1
Du kan deaktivere den i BIOS !
Avatar billede killex Nybegynder
29. april 2002 - 14:12 #2
den hedder vist noget med : Quick power on self test
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
29. april 2002 - 15:01 #3
Det er fordi der er forskellig hastighed/for skellig type ram i. F.eks. hvis Pc er udstyret med edo - ram og du sætter en blok simm - ram i kan den ikke finde ud af hvad ram og vil kun benytte det hurtigste
Det skal lige siges at 128 pins 100/133 ns s - ram plejer at kunne arbejde sammen.
Kig på hvad du havde af ram i forvejen og det du har købt, og udskift den ene del.
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
29. april 2002 - 15:34 #4
Jeg har ikke rigtig forstået dit spørgsmål arnely .
Er det fordi du er træt af at den tæller op tre gange, eller hvad ...?
Det kan du bypasse ved at trykke på ESC når den begynder at tællle op og som Killex så rigtigt har nævnt : Quick Power on self test skal stå til ENABLED i din BIOS
Avatar billede arnely Novice
29. april 2002 - 21:13 #5
cyberjoker....Ja dels er jeg træt af den står og tæller, og jeg har en mistanke om at PC'en ikke køre rigtig, da den har opført sig underlig siden jeg fik mere Ram i.
Avatar billede arnely Novice
29. april 2002 - 21:26 #6
Ej jeg prøver lige igen!
Computeren køre faktisk af H.... til, siden det ram kom i.
a) Går i stå under opstart, dog kun nogle gange.
b) Du skal genstarte Computeren, da der er fundet nyt Hardware!....>det gør jeg så, men problemet opstår efter et par dage igen.
c) Egenlig kan jeg ikke mærke der er kommet mere saft på!
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
29. april 2002 - 22:45 #7
He he he ...det rykker nu heller ikke alverden ved kun at smide 64mb i:o)
Skaf en 128 eller en 256 blok istedet.
Og hvad ejoergensen skriver er SOMMETIDER rigtigt ..Det plejer man at sige at de kan, men jeg har som oftest oplevet det stik modsatte.

Du kan evt. gå i kontrolpanel>system og sætte din swapfil manuelt, eller prøve at hente det her program :

DR. SALMAN POWER TOOLS

http://download.com.com/3000-2086-6794896.html?tag=lst-0-1

Det skulle give den et ordentligt los i r.....  ;o)

Hvis den bliver ved med at ville finde ny hardware, så deaktiver pnp i Bios
og kig efter i enhedshåndtering i Kontrolpanel>system>enheder og se om der er en enhed i konflikt ...Hvis det er tilfældet så Vælg egenskaber for denne enhed, og vælg "deaktiver i denne hardwareprofil" - så er du ude over det problem ..Held og lykke
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
30. april 2002 - 09:12 #8
Hej, 64 er ikke meget, og slet ikke når den ikke kan bruge udvidelsen. Hvis det virkede kunne du godt mærke det!
Kom til at tænke på om du har sat dem i rigtig rækkefølge, så de hurtigste er først (se din bundkortsmanual, hvis du er i tvivl, men normalt er rækkerne nummereret på kortet)
Hvad er det for noget isenkram? Har du prøvet med blokkene hver for sig? den ene KAN evt. være defekt, selvom det ikke er så sandsynligt.
Cyber: Har selv erfarng for at de kører ok sammen de to typer, men de kører kun med laveste fællesnævner
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
30. april 2002 - 12:34 #9
>>ejoergensen : Det korrekte er at dem med den laveste paritet skal sidde først :o) DEt optimale er to ens blokke med samme spec.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
30. april 2002 - 13:33 #10
Selvfølgelig er det optimale at de er ens -  kan vi hurtigt blive enige om!
Er ikke sikker på jeg er enig med dig, på mit bundkort skulle de hurtigste sidde først iflg. manual. Det har også (muligvis) betydning om det er 1. 2 elelr tredje paritets ram, ihvertfald i længden. 3. holder vi os normalt fra, det er lavet med komponenter som kan være kasseret fra 1. sortering
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
30. april 2002 - 14:22 #11
ok ok :o)
De fleste producenter af Ram og hw-forhandlere oplyser ellers at man anbefaler at de blokke med lavest paritet kommer først, men lad det nu ligge ...Det er et sidespor - til dels ihvertfald :o)
Avatar billede persa Nybegynder
02. maj 2002 - 10:17 #12
Vedr. placering af RAM blokke, er der min erfaring at rækkefølgen er indiviuel. I min PC køre det bedst i slot 2 og 3.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
03. maj 2002 - 08:25 #13
arnely, hvad finder du ud af?
Avatar billede arnely Novice
03. maj 2002 - 09:47 #14
Jeg har prøvet at hente det program du forslog. Jeg har svært ved at konstatere om det har hjulpet.
I næste uge får jeg besøg af en teknikker, der vil undersøge om der er noget galdt med min RAM. og om den nye RAM skal udskiftes til samme type som sad i maskinen i forvejen.
Jeg vender tilbage når der er nyt om dette.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
03. maj 2002 - 09:56 #15
Helt ok, held og lykke
Avatar billede ithelp Nybegynder
06. maj 2002 - 14:38 #16
det med rammene tæller 3 gange af at det er sat til under din bios, det kan hedde noget forskelligt, som fx <Quick power on self test> eller <Quick boot> .. det skal være enabled, og den findes normalt under <advanced setup> i biosen
Avatar billede arnely Novice
17. januar 2003 - 08:10 #17
Hej
Jeg skylder hvis alle et svar og afslutning på denne her historie......*S*
Fejlen lå i netkortet, som fuldte med i min adsl pakke fra TDC.
Men ellers mange tak for hjælpen rundt omkring...*S*
Hej....arnely
Avatar billede arnely Novice
28. december 2004 - 21:06 #18
Spørgsmål lukket