Avatar billede dr.truti Nybegynder
25. april 2002 - 16:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

mIRC ???

Jeg har downloadet den nye mIRC version som understøtter multi servring!
Når jeg starter mIRC op skal den logge på 3 forskellige servere og joine nogleforskellige kanaler
Hvordan gøres dette ?

Truti
Avatar billede n-link Nybegynder
29. april 2002 - 20:31 #1
Når du er logget på en server, kan du skrive:
/server -m [servernavn]
så vil der komme et nyt vindue op med em ny server....
;)

MVH N-link.
Avatar billede n-link Nybegynder
29. april 2002 - 20:33 #2
Undskyld, men jeg glemte at sætte det som svar...
:'-(
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. maj 2002 - 11:44 #3
Eller sætter checktegn i "New server windows", når du er connectet til den første server. Connecter du herefter til en ny, disconnectes den første ikke :)
Avatar billede dr.truti Nybegynder
01. maj 2002 - 15:03 #4
Okay!
Lidt Tomme svar da det jo kan siges af selv den der ikke bruger mIRC! Det je har brug for er at det skal ske Automatisk!

Ellers Tak for svarne de er altid velkommende!

Truti
Avatar billede ithelp Nybegynder
06. maj 2002 - 11:03 #5
du kan sætte det ind under perform i mirc.. der kan du også sætte den til at joine kanaler (/join #yesyes) og som n-link sagde /server -m irc.dk.qiakenet.eu.org etc for server..
Avatar billede pacman Nybegynder
14. maj 2002 - 16:29 #6
hmm, jeg kan skrive et script til dig..
hvilke servere skal den joine, og hvilke kanaler?
Avatar billede dr.truti Nybegynder
14. maj 2002 - 19:17 #7
pacman: Hvis du vil lave et til mig ville jeg blive meget glad. Men det er en hel del kanaler og servere kan du ikke lave et script som joiner:

Efnet
Quakenet
Dalnat
Undernet

og så bare #c og #c++ på hver server :-) Kun en test.. Så kan jeg programmere det færdigt!

Truti
Avatar billede pacman Nybegynder
14. maj 2002 - 22:22 #8
ok, fint nok :)
im on it..
Avatar billede pacman Nybegynder
14. maj 2002 - 22:47 #9
on *:START: { server -m irc.efnet.net | server -m irc.quakenet.org | server -m irc.dal.net | server -m irc.undernet.org }

on *:CONNECT: {
  if efnet.net    isin $server { join #c | join #c++ | echo -a tilsluttet efnet    | halt }
  if quakenet.org isin $server { join #c | join #c++ | echo -a tilsluttet quakenet | halt }
  if dal.net      isin $server { join #c | join #c++ | echo -a tilsluttet dalnet  | halt }
  if undernet.org isin $server { join #c | join #c++ | echo -a tilsluttet undernet | halt }
}

Værsegod :)

det skal smide i remotes, som du finder ved at trykke ctrl+r

du kommer nok til at rette i on *:START: scriptet, så den connecter til de helt rigtige adresser.. jeg bruger som sagt quakenet og gamesnet, og dem kan man bare connecte til vha. irc.quakenet / irc.gamesnet.net , men jeg ved ikke mht. efnet, dalnet og undernet..

men nu skulle du gerne være i stand til selv at fikse det..
Du kan bare spørge hvis der er noget ;-)
Avatar billede dr.truti Nybegynder
16. maj 2002 - 20:54 #10
pacman: You Are My Man!

Det er ufattelig hvor lækkert det er når folk virkelig poster noget kvalitet her inde... Du skal have virkelig mange tak for det super script. Let at læse og redigere i og let at få til at virke (Copy/Past). Mange Mange Tak!

Truti

(n-link: Post noget folk ikke ved! Alle kender de små funktioner).
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. maj 2002 - 21:11 #11
dr.truti, ro på med kritikken af n-link... man kan ikke ud fra dit spørgsmål læse hvad niveau din viden om mIRC ligger på. :)
Avatar billede pacman Nybegynder
17. maj 2002 - 01:13 #12
dr.truti:
Jeg er altid glad for at hjælpe :)

selv tak!