Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
25. april 2002 - 09:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

oracle og ASP

Er det okay at skive sådan?

strSQL = "INSERT INTO kontaktliste (fnavn, enavn, afd, tlf) VALUES (fnavn, enavn, afd, tlf)
    Conn.Execute(strSQL)

VALUES (fnavn, enavn, afd, tlf) er variabler.

I JAVA ville jeg skrive:
d.insertUpdate("INSERT INTO gaestebog (navn,besked,dato) VALUES ('"+navn+"','"+besked+"','"+da.nyDato()+"')");
hvor d er et objekt af klassen som opretter databaseforbindelsen.

Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
25. april 2002 - 09:07 #1
Kan man iøvrigt angive søjlenumrene, noget i stil med insert into tabelnavn (0,1,2,3)
Avatar billede teepee Nybegynder
25. april 2002 - 09:15 #2
Du kan kun bruge søjlenumre i din order by. Du skal gøre som i dit eget java eksempel, du kan ikke bare indsætte .
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
25. april 2002 - 09:28 #3
Jeg har naturligvis oprettet en DB forbindelse først og variablerne er hentet fra en form. Skal jeg skrive

strSQL = "INSERT INTO kontaktliste (fnavn,enavn, afd, tlf) VALUES ('"&fnavn&"','"&enavn&"','"&afd&"','"&tlf&"')
Conn.Execute(strSQL)
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
25. april 2002 - 09:29 #4
strSQL = "INSERT INTO kontaktliste (fnavn,enavn, afd, tlf) VALUES ('"&fnavn&"','"&enavn&"','"&afd&"','"&tlf&"')"
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
25. april 2002 - 09:37 #5
Er jeg helt på vildspor *LOL*
Avatar billede teepee Nybegynder
25. april 2002 - 11:12 #6
Det ser meget fint ud, men prøv at sørge for at dine tekststrenge står i enkeltplinger (') i stedet for dobbeltplinger ("). Oracle er ikke så glad for dobbeltpling.
Avatar billede teepee Nybegynder
25. april 2002 - 11:13 #7
Sorry, det gør de da også, virker det ikke?