Avatar billede repsac Nybegynder
24. april 2002 - 16:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Skal kunne klare ICQ, MSN, Yahoo mv.

Hey folks,

Jeg har ørlet lidt rundt efter en program til linux der kan hjælpe mig med at køre alskens messenger-/chat-programmer...

Jeg har set lidt på Licq - www.licq.com - men hvad skal jeg hapse (RH7.1)?

På forhånd tak!

/Casper
Avatar billede repsac Nybegynder
24. april 2002 - 16:10 #1
Jeg har fisket rundt på download.com og google, men jeg mindedes at jeg har set det helt perfekte prog. for noget tid siden... kan det være rigtigt?
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
24. april 2002 - 16:14 #2
prøv Trillian på download.com
Avatar billede repsac Nybegynder
24. april 2002 - 17:39 #3
Windows 95/98/Me/NT/2000/XP - men næhh... jeg kører linux...
Avatar billede repsac Nybegynder
24. april 2002 - 19:22 #4
Nu har jeg forsøgt at installere licq, men det vil bare ikke.

[root@localhost /root]# rpm -i licq-1.0.3-1.i386.rpm
error: failed dependencies:
        libcrypto.so.0  is needed by licq-1.0.3-1
        libssl.so.0  is needed by licq-1.0.3-1

http://www.megaloman.com/~hany/RPM/libcrypto.so.0.html står der: "RPM resource libcrypto.so.0
Provided by
openssl-0.9.6-2.i386" - den hentede jeg og forsøgte at hælde på:

[root@localhost /root]# rpm -i openssl-0.9.6-2.i386.rpm
package openssl-0.9.6-3 (which is newer than openssl-0.9.6-2) is already installed
file /usr/bin/openssl from install of openssl-0.9.6-2 conflicts with file from package openssl-0.9.6-3
file /usr/lib/libcrypto.so.0.9.6 from install of openssl-0.9.6-2 conflicts with file from package openssl-0.9.6-3
file /usr/lib/libssl.so.0.9.6 from install of openssl-0.9.6-2 conflicts with file from package openssl-0.9.6-3
file /usr/share/doc/openssl-0.9.6/README from install of openssl-0.9.6-2 conflicts with file from package openssl-0.9.6-3

Men men men... jeg har også forsøgt med everybuddy - www.everybuddy.com er nede, men for noget tid siden hentede jeg en version; everybuddy-0.2.1beta7
- den ligger i et dir i root, men jeg kan ej heller få dette til at virke.

I det hele taget er jeg ved at være rigtig godt træls over at jeg intet kan få til at virke på linux. Jeg vil meget gerne bruge linux frem for windows, men det kræver sat.. at det virker - og det kan jeg jo ikke få det til... => jeg booter op i win nu. :(
Avatar billede zwirph Nybegynder
24. april 2002 - 19:24 #5
Hedder det ikke trillian :.? vil jeg mene..
Avatar billede darkside Nybegynder
24. april 2002 - 19:28 #6
trillian kører ganske udemærket under linux :)
Den skal bare køres under wine! :)
Avatar billede repsac Nybegynder
24. april 2002 - 19:50 #7
Jaehh... jeg er bare ikke så glad for wine - har hørt en del skidt om det.

Det kan ikke passe det er den eneste udvej(?)
Avatar billede repsac Nybegynder
24. april 2002 - 22:38 #8
Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke.

Jeg har fået wine installeret - det virker ca.

Jeg har fået trillian installeret - det virker ikke. Når jeg starter trillion kommer wine op med en lille fin sort skærm med grøn tekst. Der kommer så et trillian-logo hvor der står "Loading" - der sker blot intet. Når jeg lukker trillian ned (vha. menu'en --> exit) får jeg igen en fejl fra wine om at der bl.a. er skrevet i log-filen.

Til at starte med da jeg forsøgte at bruge wine som root fik jeg at vide at jeg ikke kunne konfigurere den "overordnede" konfigurationsfil - så hapsede jeg mig på som en almindelig bruger (der ikke er medlem af gruppen root), jeg fik samme fejl. Så loggede ud og ind et par gange lidt hist og pist, og ligepludselig lykkedes det - så kunne jeg installere trillian. Først installerede jeg trillian på min win-partition, men det gik helt i skoven. Derefter installerede jeg det i den almindelige brugers home-dir og jeg er nu nået til at trillian fortæller at den har brug for at loade i al evighed...
Avatar billede repsac Nybegynder
10. maj 2002 - 17:55 #9
=>Darkside: jeg har forsøgt at få det til at virke, men det er som tidligere nævt ikke lykkedes. Nu har jeg oprettet et nyt spørgsmål som går på at afinstallere Wine, måske kan du bidrage dér med lidt hjælp :)
Avatar billede darkside Nybegynder
10. maj 2002 - 17:59 #10
Avatar billede repsac Nybegynder
11. maj 2002 - 13:58 #11
Jeg skam ikke opgivet, men jeg tror jeg har fået installeret wine forkert. Nu har jeg (tilsyneladende(?)) fået afinstalleret wine.
Det nye spørgsmål jeg henviste til før er følgende: www.eksperten.dk/spm/209716
Avatar billede repsac Nybegynder
19. august 2002 - 09:46 #12
jeg opgiver at benytte mig af trillian; alt for mange problemer. Nu bruger jeg everybuddy i stedet - lækker app.
Avatar billede repsac Nybegynder
19. august 2002 - 09:47 #13
svar