Avatar billede ppstyle Nybegynder
24. april 2002 - 09:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Analog video redigering...

Smart som jeg var købte jeg et video redigeringssæt i vinters med firewirekort osv. Da vi både har et digitalt og et ældre analogt, opdagede jeg først at redigeringssættet kun virker til det digitale camera.

Spørgsmålet er nu hvad kræves der egentligt af hardware for analog video redigering ?

Er det lige så nemt som den digitale redigering ?

mvh. Daniel

Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
24. april 2002 - 13:57 #1
så skal du have et kort med analog indgang
Avatar billede cgleerup Nybegynder
25. april 2002 - 09:59 #2
Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener og hvad dit spørgsmål helt præcist går ud på!
Men jeg prøver lige alligevel:

Jeg tror du mener at dit redigeringskort er et dv/firewire kort, og derfor ikke har nogle analoge indgange og det er forholdsvis billigt at løse. Men du kan ikke redigere analogt på din computer - i det øjeblik at du omdanner dine analoge optagelser, som er lagret efter svingninger, til filer omdanner du også svingningerne til en lang række af 1 taller og nuller, altså et digitalt format.

Hvis jeg har ret i at dit problemer er indgangene, så taler vi om en investering på imellem 600-700 kroner og opefter, altefter hvilke krav du stiller til dit anlæg.

check evt.
www.fastmultimedia.com

Her kan du finde frem til en liste over ganske gode anlæg!

er du villig til at gå lidt højere i pris, kan jeg eksempelvis nævne MIRODV500 med breakoutbox til omkring 6000 kroner - den skulle kunne findes under linket - og et FASTDV kort til omkring 4000 kroner.

Selve redigeringen er jo den samme, da du kan bruge de samme progammer.
Avatar billede ppstyle Nybegynder
25. april 2002 - 14:39 #3
cqleerup -> ok, mener du at jeg skal ud og købe et kort mere med analoge indgange. Eller findes der mådke ligefrem et kort med begge dele ???

Hvis der findes et kort med begge dele, kunne jeg jo skifte det ud med det kort der kun har firewire ik ?

Når man nu har anskaffet sig det her kort med analog indgang, hvordan får man så sin redigeret del over på f.eks vhs ???

mvh. Daniel *Der nok skal give point ved næste svar :) *
Avatar billede badkarma Nybegynder
26. april 2002 - 00:02 #4
hvorfor vil du anvende det analoge, der er jo væsentligt ringere opløsning på det ved redigering på din computer?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
26. april 2002 - 11:57 #5
Du kan endten købe et kort mere så du har to forskellige eller købe et kort med begge dele, eksemepelvis de to jeg har nævnt tidligere her på siden.

Jeg mener at dv500 kortet kører med en såkaldt "breakoutbox" - som er en box der er placeret på eksempelvis dit bord, og med en samet overførsel til computeren, på den måde har du nemmer ved at tilsluttet dine enheder til dit redigeringshaløj.

Med hensyn til opløsningen, er der jo lige det at sige til at - at et kamera også har sine begrænsninger, og faktisk er det i disse prisklasser, efter min overbevisning mere selve formatet der afgør kvalieteten og ikke så meget overførslen til computeren.

Du spørger også til hvordan du får signalet ud igen - det gør du såmænd på samme måde som du får det ind, og det er jo ganske simpelt. phono, svhs og scartkabler ordner dettet - og naturligvis et firewire til de enheder som undestøtter dette!
Avatar billede ppstyle Nybegynder
29. april 2002 - 14:24 #6
ok, jeg tror jeg køber et af dine anbefalinger. Hvad tror du der er nemmest at installere, og hvilket er din erfaring der gives bedst support på: MIRODV500 eller FASTDV ???

mvh. Daniel
Avatar billede p65 Nybegynder
13. juni 2002 - 16:51 #7
Køb et billigt grabber kort (f.eks Pinnacles USB til kr 395), eller køb en analog til DV konverter (ca. kr 2000 - 3000)