Avatar billede aeroe Nybegynder
23. april 2002 - 18:39 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en søgeformular???

Jeg har lavet en side om gamle spil i Frontpage editor, men jeg vil virkelig gerne have en søgeformular der finder mine spil... Jeg kan virkelig ikke finde ud af det... Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig...

Christian
Avatar billede sungdk Nybegynder
23. april 2002 - 18:41 #1
Ikke...for at svine dig til eller noget!

Men når man bruger Frontpage til at lave sider, tror jeg en søgemaskine er lige en for stor mundfuld endnu?

Mit forslag er søgemaskiner som kan findes på: www.freefind.com
Avatar billede nstenberg Nybegynder
23. april 2002 - 18:43 #2
av, den må have gjordt ondt
Avatar billede aeroe Nybegynder
23. april 2002 - 18:43 #3
Det er helt ok.
Måske... Det var ikke det jeg gik herind for at vide... Jeg vil vide hvordan jeg laver min egen...
Avatar billede ckh Nybegynder
23. april 2002 - 18:45 #4
Kender ikke Frontpage editor....  Vil du have en funktion til at søge i din egen HP efter de sider du har liggende ?
Avatar billede aeroe Nybegynder
23. april 2002 - 18:47 #5
Jeg vil have den til at søge i en database, så kun de spil der bliver genkendt kommer frem...
Avatar billede ckh Nybegynder
23. april 2002 - 18:49 #6
.....og du har adgang til (og har lavet) databasen ?
Avatar billede aeroe Nybegynder
23. april 2002 - 18:50 #7
Ja...
Avatar billede ckh Nybegynder
23. april 2002 - 18:52 #8
Hvilket "kode-sprog" havde du tænkt dig at skrive din søgemaskine i ?
Avatar billede aeroe Nybegynder
23. april 2002 - 18:53 #9
HTML
Avatar billede ckh Nybegynder
23. april 2002 - 18:54 #10
Den database du har lavet.... hvad er den så lavet i ?
Avatar billede aeroe Nybegynder
23. april 2002 - 18:55 #11
Microsoft Access
Avatar billede ckh Nybegynder
23. april 2002 - 18:58 #12
Du laver ikke en ordentlig søgefunktion i html efter min mening (hvis det overhovedet kan lade sig gøre). Du er nødt til at skrive den i et mere "dynamisk" sprog......eks. php eller asp. De kan til gengæld begge søge ganske grundigt i databaser.

Når du benytter access, bør du nok holde dig til asp....
Avatar billede aeroe Nybegynder
23. april 2002 - 18:59 #13
ok... men hvordan gør jeg???
Avatar billede ckh Nybegynder
23. april 2002 - 19:04 #14
Stiller spørgsmålet i "ASP-kategorien" eller "Access-kategorien". Der er sikkert folk der kan svare meget bedre end jeg.

Alternativt lader du en "free-ware"- snuser søge din side. Nogen er ganske gode. Her selv brugt http://www.atomz.com til den slags engang. De er ganske gode og seriøse. Men det er selvfølgelig ikke det samme som at bygge sine egen.
Avatar billede aeroe Nybegynder
23. april 2002 - 19:07 #15
Hvis det ser okay ud, der ingen reklame er og den kan søge i min database og kun vise de muligheder søm søgemaskinen genkender er det ok...
Avatar billede aeroe Nybegynder
23. april 2002 - 19:10 #16
Hvordan installerer jeg en sådan let anordning???
Avatar billede ckh Nybegynder
23. april 2002 - 19:11 #17
Hvis det skal være gratis dur de ikke. Så forlanger de en (ganske lille) reklame på den side der viser dit søgeresultat.

Den (reklamen) kan jo altså fjernes hvis du er villig til at lægge lidt guld på bordet.
Avatar billede keysersoze Guru
23. april 2002 - 19:13 #18
hvis du opbygger siden udelukkende i html, er dette (som labisma også siger en mulighed; www.freefind.com

hvis du derimod vil lave det ordentligt, så skal du hen og bruge et serverside sprog som fx asp eller php sammen med en database...

hjælp til opbygning i asp; www.html.dk - www.netcoders.dk - www.activeserverpages.dk
Avatar billede aeroe Nybegynder
23. april 2002 - 19:13 #19
Ja... Det er ikke noget problem... Men hvordan får jeg den installeret på min side???
Avatar billede aeroe Nybegynder
23. april 2002 - 19:14 #20
Men hvordan?????
Avatar billede aeroe Nybegynder
23. april 2002 - 19:17 #21
Jeg smutter nu hvis der er et svar på hvordan jeg gør når jeg kommer tilbage, får personen der svarer pointene!!!
Avatar billede ckh Nybegynder
23. april 2002 - 19:24 #22
Hvis du vælger en "gratis-version" læser du bare hvordan man gør på deres hjemmeside (der er allerede en del links herover). Det kræver et minimum af indsats at få det til at virke  :)

Hvis du vælger at lave din egen søgefunktion skal du klart tænke php eller asp til at løse det. De er begge rigtig gode sprog til den slags.

Hvis du bare vil have en færdig løsning må du spørge nogen andre, jeg har sq ikke lige en ved hånden. Det lærer vi jo heller ikke noget af vel  :-)
Avatar billede keysersoze Guru
23. april 2002 - 19:24 #23
installerer hvad?