Avatar billede bryggen Nybegynder
23. april 2002 - 12:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Brok med premiere, s-vhs og vcr

Jeg har netop investeret i en af de dersens Aldi-maskiner med et utal af video ind- og udgange. Jeg har forsøgt at hente et videosignal fra en vcr via et kombineret scart-s-video kabel ind i Premiere, men jeg får blot et lille hvidt kryds på en sort skærm, når jeg forsøger at grabbe signalet (nærmest ligesom det lille røde kryds i IE, når et website mangler et billede).

Det er selvfølgelig videosignalet, der er noget galt med, men hvad kan det være. Jeg har forsøgt mig forskellige compressioner, forskellige framerates osv. men resultatet er det samme: Intet billede.

Kablet er som sagt en kombineret scart-s-video: Scart går i vcr, s-video i computer. Der hører også et composit stik og et audio minijack, men selv om jeg skifter til denne kombination er resultatet det samme.

Maskinen har i øvrigt intet problem med at hente video ind via firewire indgangen.

Skærmkort Gforce 4.

Avatar billede cgleerup Nybegynder
25. april 2002 - 10:04 #1
Der er flere ting der kan spille ind, dels er det opsætningen af dit grafikkort, her skal du fortælle dine indgange hvordan de skal fungere og om de skal benytte et svhs/component signal eller et phono/composit signal.

Så er der det program du benytter til at capture/grappe dine videosekvenser med, her skal du sandsynligvis også minde den om hvilken signal standard du ønsker at benytte, her skal du igen definere hvilken kabel type og så vælge PAL.

En tredjeting kan være dit kabel, et scartkabel har stort set altid mange ben, men det betyder ikke nødvendigvis at de er loddet op inde i stikket - det skyldes at man ikke altid laver scartkabler så de kan levere signal på ind og ud af en videomaskine. Nogle kabler kan således kune levere signal den ene vej!
Derfor skal du sikre dig at dette ikke er tilfældet med dit kabel!

Prøv ad
Avatar billede bryggen Nybegynder
29. april 2002 - 11:53 #2
Tak for inputtet. Dit tredje punkt ledte mig på sporet. Jeg købte et nyt scart-stik med mulighed for at vælge mellem input og output. Det gav hul igennem på compositsignalet, så det muligt at grabbe i fin kvalitet.