Avatar billede sourceunknown5 Nybegynder
20. april 2002 - 11:39 Der er 12 kommentarer

Kan det passe tv-out? Hjææælp!!! 100 points..

Hej jeg har et MEGA prob, som er ved at gå mig en del på.. eheh jeg har noget video på min pc som jeg godt vil se på mit tv. MEN billedet kommer frem men INGEN farver??? Jeg har hørt lidt om at det er noget med at mit tv ik fatter s-vhs.. så man skal have en converter, men da jeg var nede for at købe den fik fik jeg at vide at det ikke vil ændre noget??? Kan det passe og er kan det virkelig ik lade sig gøre? Hjæææælp!

Mit Tv: Panasonic Quintrix 28" TX-28XD2E
Avatar billede sourceunknown5 Nybegynder
20. april 2002 - 11:41 #1
Og har et Ge-Force 2 med tv out.. så det skulle være ganske ok!
Avatar billede disky Nybegynder
20. april 2002 - 11:43 #2
Brug Composite udgangen i stedet for, så kommer der masser af farver.
Avatar billede sourceunknown5 Nybegynder
20. april 2002 - 11:44 #3
Nu må du lige hjælpe hvad er det? *eheh*
Avatar billede sourceunknown5 Nybegynder
20. april 2002 - 11:48 #4
Composite udgangen?
Avatar billede kolme Nybegynder
20. april 2002 - 12:27 #5
Composite udgangen er der hvor du kan sætte det gule phono-stik i :-)
Avatar billede sourceunknown5 Nybegynder
20. april 2002 - 12:43 #6
Altså på min puter??
Avatar billede sourceunknown5 Nybegynder
20. april 2002 - 12:44 #7
Ja sorry jeg er ik klog inde på det emne.. *G*
Avatar billede sourceunknown5 Nybegynder
20. april 2002 - 12:46 #8
Ahh jeg ser den gule der.. jamen hvilket stik skal i det så?? det der er kun sådan en lille sort satan med nogle ben, den passer jo ik ind i pc'en (det gule stik)... og i tv'et er det sådan er bredt et.. eheh
Avatar billede kolme Nybegynder
20. april 2002 - 15:35 #9
Det brede du snakker om er højst sandsynligt Scart-stikket.
Har du kun S-Video Out på din computer?
Avatar billede kolme Nybegynder
20. april 2002 - 15:38 #10
Nå, nu tror jeg at jeg har forstået det du skriver. Så problemet er altså at at du scart-stik IKKE har noget composit-stik (Det gule phono-stik)?
Avatar billede _petrucci Nybegynder
22. april 2002 - 13:44 #11
Køb et scartstik med 2 audiostik, 1 gult composite video og 1 svhs stik. Plug det i dit tv og smæk din gule composite ledning i scartstikken og ned i din computer :)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
26. april 2002 - 17:06 #12
Der er overordnet set, to forskellige slags stik, som det også tidligere er nævnt her på siden. Det ene er et phono stik hvor signalet er composit (samlet) og et svhs hvor signalet er component (adskilt). Jeg tror der hvor din fejl ligger er i indstillingen på dit skærmkort, brug evt. din composit/phono udgang fra grafikkortet og vælg PAL, PHONO/COMPOSIT i dine skærmegenskaber så skulle den være der. Hvis du imidlertid kun har mulighed for at benytte svhs af en eller anden årsag, så skal du naturligvis bruge det stik som er beregnet til dette på dit grafikkort, og dernæst vælge PAL, Component/svhs i dine skærmegenskaber.
Det er ikke sikkert at du umiddelbart kan se nogen indstillinger for de omtalte ting, under egenskaber - så skal du klikke avanceret og vupti, der skulle de være - er de ikke det skal du indstallere de medfølgende drivere til grafikkortet.

Og nej det kan ikke være rigtigt - en omformer der jo altså er beregnet på at konvertere signalet skulle gerne samle informationerne fra de to ledere, henhodlsvis croma og luma informationer, til én og samme akkurat som i et phono stik.

Håber det hjalp