Avatar billede supadix Nybegynder
19. april 2002 - 11:44 Der er 14 kommentarer

Lodret text

Er det muligt at lave en lodret stykke text med ren HTML? Hvis ikke hvordan ellers?

SupaDix
Funky Cool Ultra Kinky
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. april 2002 - 11:45 #1
H<br>
E<br>
J<br>
<br>
M<br>
e<br>
d<br>
<br><br>
D<br>
i<br>
g<br>

MC
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
19. april 2002 - 11:46 #2
d<br>
e<br>
t<br>
e<br>
<br>
e<br>
r<br>
<br>
e<br>
n<br>
<br>
t<br>
e<br>
k<br>
s<br>
t<br>
!

??
Avatar billede supadix Nybegynder
19. april 2002 - 11:49 #3
come on, den havde jeg tænkt på. Der må sku da være en eller anden fix måde jeg kan gøre det på!!!!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
19. april 2002 - 11:50 #4
Næ..det tror jeg ikke.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. april 2002 - 11:51 #5
Du kan jo lave en celle der er eks. 2 px bred, Så vil den jop tvinge skriften lodret

MC
Avatar billede zeptic Nybegynder
19. april 2002 - 11:53 #6
Det er ikke muligt at rotere teksten 90 grader vha. CSS.
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. april 2002 - 11:56 #7
skriv teksten på et gif billede og roter billedet 90 grader i dit billed program.

sorry, html kan ikke (endnu)

mvh JakobA
Avatar billede werd Nybegynder
19. april 2002 - 13:17 #8
<p style="writing-mode:tb-rl;">Her er en lodret tekst!!!</p>
Avatar billede ras2000 Nybegynder
19. april 2002 - 13:17 #9
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/dhtml_reference_entry.asp
Det er et filter der skulle kunne klare det, fra ie 5.5 opefter. Jeg har dog ikke kunne få det til at virke selv.
Avatar billede callesen Praktikant
19. april 2002 - 13:18 #10
Man kan godt rotere en tekst:
<HTML>
<BODY>
<DIV style="writing-mode:tb-rl; width:150px;height:250px;">
This is a sentence in a DIV element with vertical layout.
</DIV>
<DIV style="direction:ltr; writing-mode:tb-rl; width:250px;height:250px;">
This is a vertical sentence.
</DIV>

</BODY>
<HTML>
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. april 2002 - 13:18 #11
Sorry men den ser ikke loret ud når jeg ligger den ind, Skulle bare lige teste

MC
Avatar billede callesen Praktikant
19. april 2002 - 13:24 #12
Prøv evt./også med  <BODY style="direction:rtl;"> sammen med style="direction:ltr; writing-mode:tb-rl;
Avatar billede eeyore Nybegynder
19. april 2002 - 23:13 #13
wow, werd... ville umiddelbart have svaret som jakoba... men jeg blev klogere :-)
Avatar billede tjacob Juniormester
23. april 2002 - 22:02 #14
>>werd og callesen:
Er der andre attributter?
-Jeg mener personligt at teksten burde være roteret 180 grader
(så man hælder hovedet til venstre for at læse, i stedet for omvendt)

/tjacob