Avatar billede netroma Nybegynder
18. april 2002 - 23:45 Der er 5 kommentarer

IDE Channels

Hej alle sammen..
jeg er blevet lidt i tvivl om, om det er lige gyldigt hvilken IDE Channel hardisken sidder på..
Skal den sidde som primary master eller kan den også sidde som secodary master, har det mon indflydelse på hvordan computeren kører
Avatar billede phrozia Juniormester
18. april 2002 - 23:58 #1
Den harddisk du skal boote op på sidder normalt som Primary Master på Channel 0 (den første)

Så har man evt en harddisk mere på Primary Slave Channel 0.
Brænder på Secondary Master, og CD-ROM på Secondary Slave begge på Channel 1 (nummer 2)
Avatar billede jtt Nybegynder
18. april 2002 - 23:59 #2
Hej netroma

Alle computere jeg kender til skal have en harddisk som primary master. Har du 2 harddiske kan du godt anvende secondary master til nr. 2. Jeg mener at have hørt, at du opnår det bedste resultat ved at fylde kanalerne "op fra bunden"
Avatar billede netroma Nybegynder
19. april 2002 - 00:03 #3
Det er en af mine kammeraters comp der er problemet..
det er en athlon 1400...
Hvor hans CDrom sidder på primary slave og hans HDD sidder på secondary master.. og den køre pisse dårligt, kan det måske være derfor???
Avatar billede phrozia Juniormester
19. april 2002 - 00:06 #4
Tja... Den skal sidde som Primary Master, andet virker TOTALT ulogisk.

Hvad er det for en harddisk og hvor gammel er den?
Hvad mener du med at den køre dårligt?
Avatar billede netroma Nybegynder
19. april 2002 - 00:32 #5
Harddisken er en WD 80 GB ellers er compen forholdvis ny..
og det jeg mener med at den køre dårligt er at den generelt er langsom til alt, især til at copiere cd`er på harddisken fra cdrom..
oxo til inet er den langsom, og jeg har det samme net og det køre meget bedre.. Man kunne måske godt tro at computer "bliver forvirret"
når det hele jo rent faktisk er sat omvendt: