Avatar billede ts Nybegynder
17. april 2002 - 07:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med mit videoredigeringskort

Hey.
Jeg har købt et Pinnacle Studio DV + kort til min computer som er en: AMD 450 Mhz. 216 MB Ram 6.5 GB Harddisk. 8 MB onboard grafikkort.
Men når jeg sætter den til at capture Video, så hakker den lidt i det og det tager frygteligt lang tid både at capture, men også at MAKE THE MOVIE, som er det sidste trin i videoredigeringensprocessen. Det er Studio ver. 7, som jeg fik sammen med kortet. Kan det skyldes noget af den ovennævnte hardware, som jeg har i min computer. Vil det være en god ide at få en større harddisk? Men hvilken størrelse?
Håber at i kan hjælpe mig.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
17. april 2002 - 09:16 #1
Jeg tror det er alt det ovennævnte hardware ! (borset fra Pinnacle kortet selvfølgelig)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
17. april 2002 - 10:40 #2
Din maskine er lige i underkanten af hvad man bør benytte til redigering, men det er mest et spørgsmål om tålmodighed, dit grafikkort er også i underkanten rent hukommelsesmæssigt - men det vigtigste er i virkeligheden din harddisk, som du desværre ikke har beskrevet hastigheden på.
Som en tommelfingerregel kan du til alm. brug gå udfra 7200 rpm. men det vigtigste er i hvilken hastighed den arbejder med antallet af data.

Hvis jeg skal foreslå en ændring i din hardware konfiguation vil jeg foreslå en ekstra harddisk - på den måde kan du afvikle dine programmer fra et drev og have data på et andet - det optimere din maskines performance ganske væsentligt, også i andre programmer.

En anden god ting vil være en lidt hurtige processor amd eller pentium er lige fedt! Derudover vil det være en ok idé at investere i et Matrox G450 eller G550 grafikkort, gerne dualhead så du senere kan slutte to skærme til.

Men altså to fysisk adskilte diske skulle hjælpe en del - men inden du investerer i opgradering så er det nok en god idé at tjekke priserne på nye maskiner, og se hvad forskellen er i pris. Altså hvad vil det koste at opgradere og hvad vil det koste med en ny maskine (Stadig med to diske)!

Held og lykke!