Avatar billede Slettet bruger
16. april 2002 - 18:39 Der er 6 kommentarer og
6 løsninger

Bowling side

Hej eksperter....

jeg ville høre om i ikke lige ville give en bedømmelse af følgende på denne side:
http://www.questis.dk/st-bowling/

brugervenlighed
Design
effektivitet

mvh.
questis.dk
Avatar billede firehat Nybegynder
16. april 2002 - 18:43 #1
Synes skriften er MEGET lille, det er som om man ikke gidder læse det!
Det er meget enkelt og effektivt! Der er MEGET lille loaing time på min com, hvilket er godt!
Det er er rimmeligt brugerveneligt efter min mening!

/Firehat
Avatar billede michael-k Nybegynder
16. april 2002 - 18:45 #2
Brugervenlighed  du mangler en home knap  måske også en tilbage knap.
Design:  ikke det vilde    en trationel opskilling  med top logo og venstre menu.  Farverne virker lidt skarpe og måske en smule kedeligt.
effektivitet:  ??

Designet kan du sagtens arbejde meget mere med efter min mening :)
Den virker for enkel, for kedeligt og for stilet, men nu kender jeg selvfølgelig ikke din målgruppe :)

Ellers rimeligt

/Michael Knudsen
Avatar billede eazye Nybegynder
16. april 2002 - 18:45 #3
Ok Layout
- farverne er lidt kedelige, rød og hvid sammen!
- overskriften er også lidt ukreativ.

+ siden er utroligt overskuelig, hvilket er godt.
+ den er også brugervenlig, nem at finde rundt i.

- Doger det ikke en side jeg ville blive hændende på, da den er lidt kedelig.

/EazyE
www.breakdance.jaha.dk
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2002 - 18:48 #4
skal lige sige til mit forsvar (angående farver) at det er klubbens farver, og derfor de er valgt, ville jo ikke ser helt smart ud med grøn og sort, når DERES farver er rød og hvid
Avatar billede gitscho Nybegynder
16. april 2002 - 18:50 #5
jeg vil starte med at sige at det er et meget enkelt site, og det er sådan set også ok, men det er godt nok trykket lidt sammen. Du bliver altså nødt til at give teksten lidt mere luft. Del det op i afsnit, for ellers er der ingen der gider at læse det hele.
Desuden er det heller ikke en god idé, mener jeg, at give brugeren klubbens historie allerede på forsiden. Det kan man jo vælge under menupunktet.
Menuen er en helt anden ting. Du bør vise hvad der er links, ved på en eller anden måde at adskille det grafisk fra tekstafsnittet i midten. Ok du har valgt at skifte farve ved >>on mouse over<<, men det er for mig ikke nok. Læg evt. en streg under, det vil hjælpe en smule.
Jeg vil ligeledes forslå dig, at lave logoet til et link til forsiden.

Men vigtigst af alt er mere luft, både i tekst og menu.

>>gitscho
Avatar billede michael-k Nybegynder
16. april 2002 - 18:50 #6
måske nogle billeder fra klubben ville peppe det lidt op, bliver for kedeligt i længden kun med tekst :)
Avatar billede gitscho Nybegynder
16. april 2002 - 18:51 #7
helt enig :)
Avatar billede and.vang Nybegynder
16. april 2002 - 19:47 #8
Udemærket, men lidt kedeligt. Der er ikke rigtig nogen forside, den starter bare ved historie og det irriterer lidt. Overskriften er alt for kedelig. Skrifttypen er genrelt en tand for lille efter min mening. Det går i menuerne, men i selve indholdet skal du lave den til 12px. Apropos indholdet er margenen alt for lille i den ramme. Med den lille skrifttype og den smalle margen er det egentlig ikke nogen særlig behagelig læsning. Logoet ude i venstre side må gerne centreres over menuerne. Rolloveren på menupunkterne er ikke rigtig god. Lad den skifte til en kraftigere farve, f.eks. bare "red". Der mangler generelt mere grafik. Designet er ikke spændende eller kreativt, det er bare forholdsvis stilrent og enkelt. Det ligner så meget andet. I forvejen er sitet jo som sagt utrolig hurtigloadende, så der er god plads til mere grafik. Eksempelvis en slags vandmærke i baggrunden. Når en side i indholdsrammen er slut så giv den lige et ekstra mellemrum. Måske kunne du også give den et mere efter det sidste menupunkt i hver menu. Det er godt at lave hver anden celle i sådan nogle lister en anden farve men den lyserøde du har fundet er ikke for god. Den kan sagtens tåle at blive lidt lysere. Baggrunden er bare hvid...

/Anders
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
17. april 2002 - 07:43 #9
Jeres billede-sektion skal bygges op at thumb-nails istedet for formindskede udgaver af de store billeder - f.eks. fylder første billede over 73 Kb!!!

Det giver en meget langsom afvikling af denne del af sitet.

...og så er billederne generelt meget dårlige, rystet osv. Sæt hastigheden op på det digitale kamera når I fotograferer indendørs med lidt lys.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2002 - 14:48 #10
fortograf>>

hvordan laver jeg dine omtalte tumbnails ??
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
17. april 2002 - 14:55 #11
Nu ved jeg ikke hvordan du laver dine billeder - men du har noget med et stort trykkeri at gøre - så mon ikke i Photoshop.

Lav blot nogle små billeder der passer ind i størrelse, 72 DPI og lad dem så lænke til de 'rigtige' billeder - du får en meget hurtigere afvikling af siden.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2002 - 01:47 #12
Takker for jeres gode besvarelser