Avatar billede iftar Nybegynder
15. april 2002 - 23:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netværkforbindelse mellem 2 win2k computere!?

Hvordan opretter jeg en forbindelse mellem 2 win2k maskiner?

jeg leder efter en guide som kan guide mig gennem det hele...!
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. april 2002 - 23:30 #1
Prøv at kigge rundt på eksperten ... dette har været oppe nogle gange. Nogle mange gange.. :)
Avatar billede phrozia Juniormester
15. april 2002 - 23:30 #2
Du installere først og fremmest et netkort i hver maskine.

Der efter installere du følgende protekoller:

TCP/IP
NetBuie

og så klikker du på
Avatar billede phrozia Juniormester
15. april 2002 - 23:34 #3
how...

knappen neden under og giver lov til at andre på accesse din computer og filer.

Med hensyn til IP'er kalder du den ene maskine for 192.168.0.1 og den anden 192.168.0.2 og Sub-mask for 255.255.255.0 på begge maskiner.

Herefter skal du lige enable din gæstekonto.

Control Panel -> Administrative tools -> Computer Manegements -> Local Groups and User -> Users -> Guest -> Højre klik og enable konto'en.

Og sidste men ikke mindst, skal du sætte dem samme med et Twisted Pair kabel ind i en hub eller switch, eller du kan bruge et krydset twisted pair og sætte dem direkte sammen.
Avatar billede halifax Nybegynder
16. april 2002 - 02:15 #4
Avatar billede iftar Nybegynder
16. april 2002 - 08:53 #5
lige hvade jeg havde brug for halifax....takker
Avatar billede phrozia Juniormester
16. april 2002 - 08:55 #6
Sort set det samme som jeg havde skrevet, men okay.