Avatar billede persommer Nybegynder
14. april 2002 - 17:20 Der er 2 kommentarer

Videoredigering

Jeg har købt en Medion PC med videokort nVidea WDM video, med YC ind og ud, men programmet moviemaker, som fulgte med kan ikke capture Pal i 700x576, Kan man bruge f.eks. Pinnacle Studio 7. Jeg skal ikke redigere, men blot lave alm. video om til div. MPEG filer
Kan nogen hjælpe? Evt. fortælle om der skal nyt kort til eller hvilket program, som kan køre sammen med kortet.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
14. april 2002 - 17:26 #1
Ulead VideoStudio kan med næsten alle kort, og den kan captur, laves redigering i, og laves om til VCD,S-VCD eller DVD-format...
Avatar billede cgleerup Nybegynder
15. april 2002 - 14:49 #2
Det afhænger lind af hvad dit problem med moviemaker er - hakker det på din maskine, laver den dropframes, eller er det blot fordi moviemaker ikke understøtter standard pal ? - og hvilke formater kan dit kort capture i - har du undersøgt det?