Avatar billede leseid123 Nybegynder
14. april 2002 - 11:37 Der er 47 kommentarer og
1 løsning

V.I.P

Jeg har netop hentet et spil på nettet... Men når jeg prøver at køre spillet siger Win at jeg skal indsætte den rigtige CD!
Jeg har brændt spillet ud og det hele, så det skulle bare køre... Jeg har lignende problemer med andre af mine spil.. Nogen der ved om der er noget at gøre?
Avatar billede wanix Praktikant
14. april 2002 - 11:38 #1
Warez?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. april 2002 - 11:39 #2
well... deraf kan vi konkludere at det drejer sig om ulovlige kopier af spil. Derfor får du ikke hjælp her. Venligst selv læg et svar og luk spørgsmålet :)
Avatar billede wanix Praktikant
14. april 2002 - 11:41 #3
Ellers kan du jo løbe ned i byen, og købe en original kopi. Så vil jeg næsten garantere at det funger!
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 11:43 #4
Så kan det også tænkes at priserne på software falder lidt.
Avatar billede cleemann Nybegynder
14. april 2002 - 11:44 #5
ha ha ha wanix godt du skrev næsten......... de sidste 2 orginale jeg har købt, virkede først alligevel da jeg havde brugt en crack.

Det første var need for speed. Der stod på pakken at den fungede på 2K men det sagde de senere at det var en tryk fejl..
Avatar billede leseid123 Nybegynder
14. april 2002 - 11:54 #6
Jamen jo.. Skal jo ikke være på den måde ;)
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 12:00 #7
Hmm. kunne jo lige trace hans ip og melde ham til BSA.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. april 2002 - 12:05 #8
schulze, kan du, uden at lyve, fortælle mig at du ikke har ét eneste stykke ulovligt software liggende? - hvis ikke, bør du ikke fremsætte den type "trusler". Spørgsmålet er lukket, så alt er i skønneste orden :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. april 2002 - 12:06 #9
schulze> hvad betyder BSA?

i mine unge dage betød det Bedre Sent end Aldrig om en engelsk motorcykel ;o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. april 2002 - 12:07 #10
Mon ikke han mener Business Software Alliance :)
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 12:07 #11
Jeg har intet ulovligt software liggende på min pc.
Men i og med at du spørger må jeg formode at du selv har ulovligt software på din pc.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. april 2002 - 12:08 #12
hmmm... det betyder faktisk også Boy Scouts of America :)))

http/www.bsa.scouting.org/
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. april 2002 - 12:10 #13
schultze, jada... jeg ville lyve, hvis jeg sagde andet. Har du intet ulovligt whatsoever på din maskine, er du nok blandt én ud af 100.000 vil jeg skyde på. Ingen mp3, ingen kopierede spil/programmer... well... undskyld mig... men jeg tror ikke helt på dig :)
Avatar billede cleemann Nybegynder
14. april 2002 - 12:10 #14
jeg tror ikke schulze har ret i at priserne ville falde hvis vi ikke kopierede mere, hvorfor skulle de sænke priserne af den grund???
De burde nettop sænke priserne for at bringe kopieringen til ophør
Avatar billede nonick Nybegynder
14. april 2002 - 12:11 #15
nanoq... Mp3 er jo ikke nødvendigvis ulovlige :)
Avatar billede cleemann Nybegynder
14. april 2002 - 12:12 #16
det var jo nok underforstået ulovlige mp3
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. april 2002 - 12:12 #17
nonick, nej... men hvor mange har UDELUKKENDE lovlige mp3'er? - narj vel?

Jeg er storforbruger af lovlig spændende musik fra www.mp3.com - men selvfølgelig har jeg da også andet liggende. :)
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 12:13 #18
nanoq>Beskylder du mig nu også for at lyve??

Jeg har intet ulovligt på min pc. Er det virkelig så svært at forstå.
Avatar billede nonick Nybegynder
14. april 2002 - 12:15 #19
Hvad er en ulovlig MP3? Det er pr. den 29. maj sidste år, blevet lovligt at gå ned på biblioteket, låne ALLE deres cd´er og gå hjem og rippe dem.

http://divxit.cliche.dk/lovgivning.php?PHPSESSID=24d27b6048a296e652c10977fe092c08
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. april 2002 - 12:16 #20
Jeg tror cleemann har ret. Blev der udviklet en skudsikker kopibeskyttelse, ville priserne ikke falde. Softwarefirmaerne ville tjene flere penge.

Dette betyder bestemt ikke at jeg bifalder piratkopiering. Jeg sidestiller det med tyveri. Også selv om det kriminaliserer mig selv. :)

Til mit eget forsvar skal siges, at jeg udelukkende benytter piratsoftware som en slags demoer. Falder jeg for et spil eller program jeg fortsat vil bruge, har jeg i alle tilfælde købt det efterfølgende. Men nu er jeg heller ikke den store spiller :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. april 2002 - 12:17 #21
schulze, jammen det må du da virkelig undskylde. Så er du bare den eneste jeg nogensinde er stødt på, der ikke har ét eneste stykke ulovligt software liggende på sin maskine :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. april 2002 - 12:19 #22
nonick, korrekt... det er en svær grænse idag... jeg glæder mig som en lille dreng til juleaften, til at se den første sag blive prøvet ved retten. :)
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 12:19 #23
Nå men hvis software industrien fik flere penge mellem fingrerne, jvf. jeres holdning til at de ikke sætter priserne ned, så kan der jo produceres flere spil/programmer dvs. flere jobs til softwareudvikler, grafikker, m.v.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. april 2002 - 12:21 #24
Jeg tvivler... jeg tror markedet er mættet :)
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 12:24 #25
mættet?? Ja med piratkopier :)
Avatar billede cleemann Nybegynder
14. april 2002 - 12:24 #26
En god måde, tror jeg, for at mindske kopieringen er hvis industrien lagde ud med at sænke priserne..
Avatar billede nonick Nybegynder
14. april 2002 - 12:25 #27
MHT. Mp3/FIlm kig her : http://www.eksperten.dk/spm/181166
Avatar billede cleemann Nybegynder
14. april 2002 - 12:25 #28
shulze>>> næææ gode piratkopier kan man ikke få nok af  ;-)
Avatar billede nonick Nybegynder
14. april 2002 - 12:26 #29
schulze... Da du sad ved din gamle Commedore 64/Amiga 500, havde du KUN lovlige spil dengang?
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 12:28 #30
Hvilken Commedore 64/Amiga 500?
Avatar billede nonick Nybegynder
14. april 2002 - 12:29 #31
schulze... har du aldrig haft sådan en? :)
Avatar billede cleemann Nybegynder
14. april 2002 - 12:31 #32
jeg tror godt du kan opgive nonick.....  Schilze har intet ulovligt
Avatar billede cleemann Nybegynder
14. april 2002 - 12:31 #33
ups schulze mente jeg
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 12:32 #34
Og det har jeg det faktisk rigtig godt med.
Prøv det.
Avatar billede cleemann Nybegynder
14. april 2002 - 12:33 #35
naaa schulze det er for dyrt for mig
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 12:35 #36
nonick> har du aldrig haft sådan en?

Næh
Avatar billede cleemann Nybegynder
14. april 2002 - 12:37 #37
de bedste spil var på C64
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 12:38 #38
Det er faktisk slet ikke så dyrt når det kommer til stykket. Det meste software kan man købe i usa. dvs. downloade og så købe en licens.
Operativsystem m.v. kan man købe i forbindelse med hardware skift eller hvis man er tilknyttet en uddannelses inst. købe til halv pris.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. april 2002 - 12:40 #39
ohh de go'e gamle tide med Amiga 500 og C64..
får helt lyst til at finde mine Amiga 500 frem og spille superfrog, Lotus III og ALLE de gode spil..
Avatar billede cleemann Nybegynder
14. april 2002 - 12:41 #40
ja schulze nu bruger jeg mest min computer til spil, og de koster grunker
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 12:41 #41
Man kan også tilbyde at oversætte programmer til dansk for div. producenter så får man gerne en licens gratis.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 12:43 #42
Ja, ok spil er ikke lige det jeg går mest op i. Det skulle da lige være Grim Fandango eller Monkey Island.
Avatar billede nonick Nybegynder
14. april 2002 - 12:43 #43
Amiga 500 styrer!!! Bliver helt nostalgisk
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. april 2002 - 12:45 #44
nonick => 100% enig!!
Bare synd man ikke kan få spil til den mere (desværre virker halv delen af min spil ikke mere :-((((  )
Avatar billede nonick Nybegynder
14. april 2002 - 12:50 #45
rkhdk... Du kan da i det mindste finde din AMiga 500 ikke? Jeg har lige været på loftet og kigge.... Ingen Amiga 500 :(

Jeg kan sq ikke finde lortet. LOL
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. april 2002 - 12:52 #46
nonick => jo.. de stå i en pap kasse 1½m fra mig!
jeg har 2 stk.. den ene har bare et defekt diskette drev :-(

Så jeg måtte ud og finde en der ville sælge sin.. fik en næsten ubrugt Amiga 500 for 200kr, plus joystik og flere ORGINAL spil!
men de joystik har det bare ikke særlig godt.. så jeg skal have nogle nye..
Avatar billede leseid123 Nybegynder
14. april 2002 - 13:37 #47
Schulze jeg må sq sige at jeg beundre dig..! At kunne sige sig fri for at have any warez.. Det er sq alligevel noget!
Respekt til dig!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. april 2002 - 13:48 #48
Jeg vil lige indføje, at jeg faktisk slet ikke synes spil ER for dyre. Set i forhold til de mange timers underholdning man får for pengene.

Ser man på hvor mange timer jeg feks. har brugt på RA2... well... mon ikke det giver en timepris på under 1 kr. :)