Avatar billede nokiaguy Nybegynder
14. april 2002 - 00:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Virker ikke korrekt

Hey!

<?
if($action == "opret"){

$regcode = md5(uniqid(rand(),2));
$del1 ="Hej $bruger tak for din\n\n";
$del2 ="http://localhost/aktiver.php?regcode=$regcode";
$del3 ="\n\nP.S. Der kan ikke skrives tilbage på denne e-mail";

$conn = mysql_connect("localhost", "root", "");
mysql_select_db("db");

$tjekmailResult = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE email = '$email'");
$tjekmail = mysql_num_rows($tjekmailResult);

if($tjekmail > 0) {

echo "FEJL ens e-mails";

} else {

$insertSQL = "insert into brugere (navn,alias,alder,kode,email,regcode,status)
              values ('$navn', '$alias', '$alder', '$kode', '$email', '$regcode', 'off')";

mail("$email", "Oprettelse", $del1.$del2.$del3);
Echo"Der vil nu blive sendt en mail til $email";

mysql_query($insertSQL);

}

mysql_close($conn);

}
else{
?>

<form method="POST" action="<? echo $PHP_SELF; ?>?action=opret">
  <p>Navn
    <input type="text" name="navn" size="20">
  </p>
  <p>Alias
    <input type="text" name="alias" size="20">
  </p>
  <p>Alder
    <input type="text" name="alder" size="3">
  </p>
  <p>Kode <input type="password" name="kode" size="20"></p>
  <p>Email
    <input type="text" name="email" size="20">
  </p>
  <p><input type="submit" value="Send" name="B1">
  </p>
</form>
<?
}
?>

Jeg kan fint nok oprette en bruger, men den tjekker ikke efter ens emails mere - hvorfor?
Avatar billede sthen Nybegynder
14. april 2002 - 00:09 #1
Du skriver: tjekker ikke for ens emails MERE - har den tidligere gjort det ???
Avatar billede nokiaguy Nybegynder
14. april 2002 - 00:12 #2
lol ja: $tjekmailResult = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE email = '$email'");
$tjekmail = mysql_num_rows($tjekmailResult);

if($tjekmail > 0) {

echo "FEJL ens e-mails";
Avatar billede snigermunken Nybegynder
14. april 2002 - 00:14 #3
if (mysql_num_rows($tjekmailRresult) > 0){

istedet for if($tjekmail > 0) {
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. april 2002 - 00:20 #4
Jeg kan ikke de nogen fejl.

Prøv at sætte en  or die()  på din select
$tjekmailResult = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE email = '$email'") or die( "select fejlede: " .mysql_error() );
Avatar billede nokiaguy Nybegynder
14. april 2002 - 00:26 #5
snigermunken >> Gider ikke engang prøve dit forslag, det er fuldstændigt det samme...

Og i skal lige vide, at hvis jeg nu ikke bruger "action=opret" men derimod laver 2 filer, så virker det perfekt!
Avatar billede nokiaguy Nybegynder
14. april 2002 - 00:27 #6
ahhh tror jeg har fejlen :) - den er jo som include...

2 sek
Avatar billede snigermunken Nybegynder
14. april 2002 - 00:27 #7
nokiaguy-> jamen du må da virkeligt undskylde at jeg prøve at hjælpe dig, det skal jeg da nok prøve og huske en anden gang.
Avatar billede nokiaguy Nybegynder
14. april 2002 - 00:30 #8
Hvor dum kan man dog være...det var derfor ellers tak gutter (fattede heller hvad der kunne være galt)
Avatar billede nokiaguy Nybegynder
14. april 2002 - 00:31 #9
snigermunken >> ikke ment på den måde...men det var da logik for burhøns?
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. april 2002 - 00:37 #10
Hvad er det egentlig  $del2  gør?
Såvidt jeg kan se bliver den blot skrevet som en url i den mail der sendes.
Men at dømme efter teksten før og efter skulle den åbnes og generere noget tekst.
Avatar billede nokiaguy Nybegynder
14. april 2002 - 00:43 #11
del2 indeholder en link med en genereret kode, som man skal trykke på for at få sin tilmeldte bruger aktiv.