Avatar billede lee Nybegynder
23. juni 2000 - 03:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Simply 3D

Hvordan laver jeg en transperant baggrund i Simply 3D ???

Lee
Avatar billede i11uzion Nybegynder
23. juni 2000 - 03:22 #1
Det skal vel være *.gif for at være transparent
Avatar billede roslev Nybegynder
23. juni 2000 - 03:23 #2
Mener du at de steder der ikke "udfyldes" i din rendering skal være gennemsigtige?? I så fald gemmer du dit renderede billede som TIFF (.tif) 32-bit. Derved gemmer den også en alpha-channel som du så kan loade som selection i f.eks. Photoshop... forklar lidt nærmere hvad du vil...!
Avatar billede lee Nybegynder
23. juni 2000 - 04:42 #3
Lad os sige jeg tegner en kasse... uden om kassen skal der være transparent baggrund...
Dette kan jeg ikke finde ud af, da 3D studiet selv vælger at starte med sort baggrund... og jeg ved der for ikke hvordan jeg vælger transperent i stedet *S*
Avatar billede lee Nybegynder
23. juni 2000 - 05:19 #4
Jeg ved at man kan gå ind i psp bagefter og vælge transparent baggrund... men det giver en hulens masse arbejde med at lave antialias bagefter ;o)

Lee
Avatar billede roslev Nybegynder
23. juni 2000 - 06:25 #5
Gem renderingen som .tif. Load billedet i PSP. Under selections vælg "Load from Alpha Channel". Derefter inverterer du din selection (ctrl+shift+i). Nu har du en perfekt selection af din baggrund, lige til at cutte! Dette er den bedste måde at gøre det på... Man kan IKKE rendere baggrunden som transperant....
Avatar billede lee Nybegynder
01. juli 2000 - 16:26 #6
tak
Avatar billede zerohero Nybegynder
26. september 2000 - 15:40 #7
Hej Lee. Jeg har i lang tid arbejdet med Simply 3D så hvis du har nogle spørgsmål så er jeg meget villig til at hjælpe dig.

Bare e-mail mig.