Avatar billede madsravnjensen Nybegynder
13. april 2002 - 20:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Keystroke til consol app

Hej!

Jeg har et stort problem, jeg er i gang med at lave en grafisk overbygning til et dos program, jeg får fat i outputtet fra programmet ved hjælp af ReadConsoleOutput, men programmet skal have et tastetryk for at starte, så hvordan gøres det?. Det er et download program der aktiveres med et tastetryk når der er spænding på det produkt der skal downloades. Mit problem er at jeg ikke kan hitte ud af at sende det tastetryk. Da jeg ikke er interesseret i at have dosvinduet åbent kan jeg ikke benytte keybd_event() til at løse problemet.

Punkt 2 er at jeg ikke er helt tilfreds med den måde hvorpå readconsoleoutput virker, jeg har p.t. en timer der aktivere opdateringen af mit memofelt, jeg har forsøgt mig med stdout pipes, men det gik ikke godt, men  hvis der er nogen der ligger inde med en færdig rutine til læsning fra stdout er jeg da interesseret ;-)
Avatar billede dkn Nybegynder
13. april 2002 - 23:12 #1
jeg har noget kode til at sende text til et andet program med....er det det du mangler?
Avatar billede xs2k Nybegynder
14. april 2002 - 00:46 #2
Hvis du besøger denne side kan du finde en komponent som bruger stdout og stdin til at læse fra og skrive til et consol program, komponenten hedder DosCommand.

http://www.torry.net/tasks.htm