Avatar billede raarup Nybegynder
13. april 2002 - 14:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Spære for næsten alle sider IE 6.??

Hej..

Er der et program der gør det muligt, at spære al adgang til internettet, minus de sider jeg ønsker der måtte blive set.???
Avatar billede prodic Mester
13. april 2002 - 15:11 #1
Du har en mulighed der hedder Klassifikations-filter/Ratings i IE6. Slår du det til så har du mulighed for at angive hvilke sider der må ses og alle andre sider end de godkendte bliver afvist. Det sker med en boks hvori der skal skrives et password(som kun du kender OG skal huske). Indtaster man det rigtige password så kan siden ses.

Tools->Internet Options->Content - der under finder du muligheden.
Avatar billede jakeman Nybegynder
13. april 2002 - 15:28 #2
Eller du kan sætte en firewall op som gør det umuligt at connecte til bestemte websider! -Endvidere kan du benytte et program som hedder "popup killer" som også kan konfigureres således at den lukker sider ned som en bruger prøver at åbne!

/Jakeman
Avatar billede raarup Nybegynder
13. april 2002 - 15:29 #3
Nu er det sådan, den nok er IE 50 og 5,5 samt IE 6.. men er det den samme måde at gøre det på..???? Og hvis det er en dansk... er det vel under sikkerhed du mener..??
Avatar billede prodic Mester
13. april 2002 - 15:34 #4
Det er den samme mulighed i de versioner af IE. Mener dog muligheden er under Indhold og ikke sikkerhed i den danske version. Er dog ikke sikker, da jeg selv bruger den engelske udgave.
Men det hedder Klassifikationsfilter på dansk.
Avatar billede raarup Nybegynder
13. april 2002 - 15:36 #5
Det jeg skal bruge det til er, at jeg har en del sælger der er ude at køre med deres bærebare.. og så skal de kun bruge det til firma brug... det vil sige, at de "kun" må få adgang til nogle bestæmte sider, som de skal bruge til arbejde..
Avatar billede prodic Mester
13. april 2002 - 15:39 #6
raarup->Så kan du godt benytte den mulighed, så længe at du tænker dig lidt om og ved præcist hvilke sider de kunne risikere at ville besøge i arbejdsbrug.
Tricket/filtret kan dog fjernes, men det kræver lidt arbejde(og det er sælgere jo ikke vilde med). :)
Avatar billede raarup Nybegynder
13. april 2002 - 15:41 #7
Nej det er jo det..  ;O) Jeg vil prøve at kigge på det... takker for hjælpen.. :)
Avatar billede prodic Mester
13. april 2002 - 15:44 #8
det er altid en god ide, lige at afprøve filtret på en eller anden vilkårlig maskine for at se om det evt. var noget der virker/ikke virker. Jeg kunne dog snildt forestille mig, at det kunne bruges.

Tak for pointene.
Avatar billede raarup Nybegynder
13. april 2002 - 15:45 #9
Any time...