Avatar billede magerbo Nybegynder
12. april 2002 - 11:21 Der er 17 kommentarer

iframes, frames og drop down menu, i NN6, NN4 IE4 ogIE5

Jeg har en side som har en topmenu, med dropdown menuer der består af div/ilayer, der får visibility=true ved mouseover. I IE6 virker det fint, men i de øvrige browsere forsvinder dropdown menuen ind under sidens øvrige komponenter, som er ilayers....Hvad skal jeg gøre.
Avatar billede Slater Ekspert
12. april 2002 - 11:25 #1
Hvad er der nu galt med en god gammeldags "select" ??
Avatar billede magerbo Nybegynder
12. april 2002 - 11:26 #2
hvad mener du ??
Avatar billede Slater Ekspert
12. april 2002 - 11:27 #3
Jeg mener bare at du gør for meget ud af det når man bare kan bruge en select. Men jeg regner med at det har noget med designet at gøre?
Avatar billede magerbo Nybegynder
12. april 2002 - 11:29 #4
Ja jeg er bundet af designet, det skal være en dropdown menu...
Avatar billede Slater Ekspert
12. april 2002 - 11:29 #5
Det er en select da også.
Avatar billede magerbo Nybegynder
12. april 2002 - 11:33 #6
Kan man lave en select der blot kan lægge sig ovenpå de øvrige elementer på siden, eller vil den skubbe øvrige elementer, kan man undgå en ramme + pilen i højre side. Kan man lave den så den kun er synlig ved mouseover på menubjælken, kan man få baggrundsfarven til at skifte på det element på selecten der er mouseover ???
Avatar billede cthun Nybegynder
12. april 2002 - 11:34 #7
Hvorfor bruger du ikke bare select, med nogle stylesheets på??

Det ville holde hele vejen!
Avatar billede cthun Nybegynder
12. april 2002 - 11:35 #8
Det kunne nok godt lade sig gøre med nogle stylesheets og lidt javascript.. Men så kommer du nok ud i det samme problem igen!
Avatar billede Slater Ekspert
12. april 2002 - 11:40 #9
Jo, at bruge DIV'er er da mere kontrollabelt, men meget mindre kompatibelt til gengæld.
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. april 2002 - 11:45 #10
lav om i layoutet på din side så der ikke er ilayers (eller select bokse) der hvor menuen dropper ned.

Det kan være ligeså fjollet den anden vej. Her på e er der fx kommen en dropdown meny, og lige under den er der placeret en myresti så man kan klatre rundt i kategoritræet. Den myresti bruger jeg meget. Men på en IE skal man passe gevaldig på når man muser op til myrestinen, hvis man kommer lidt forlangt falder der en meny ned og dækker for det link man ønskede at klikke på.

Den slags fejl er der mange af når folk bruger dropdowns uden at overveje om det nu også vikelig hjælper brugeren.

mvh JakobA
Avatar billede magerbo Nybegynder
12. april 2002 - 11:57 #11
Det er ikke en mulighed at lave om på layoutet...Jeg taler om et websted som pt er blevet udviklet af mange mennesker, - et projekt
til mange millioner, hvor jeg er igang med at lave en ændring...Det er altså ikke mig der afgør layout og hvilke ændringer der skal laves, jeg skal "blot" forsøge at implementere ændringen....Men det ser ud til at jeg må forsøge mig på sharks.com
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. april 2002 - 12:01 #12
lolda...
Avatar billede kaer Nybegynder
12. april 2002 - 20:45 #13
Vil du være villig til at skifte menuen(koden ikke designet) ud!? Kan man eventuelt se menuen på en testside!?
Avatar billede olebole Juniormester
13. april 2002 - 04:36 #14
<ole>
Hvem i alverden betaler millioner for et websted, der bliver kodet af amatører? Det her er da ikke et spørgsmål en professionel kunne finde på at stille!
Der er da f.eks. ikke én pro front-end'er, der ikke ved, selects ikke modtager styles synderlig godt.
Der er da ikke én pro front-end'er, der ikke ved, hvordan man anbringer en select.
Hvorfor bruger man dog ikke professionel arbejdskraft til at kode et site i den prisklasse ...?!?!?!!!
/mvh
</bole>
Avatar billede magerbo Nybegynder
15. april 2002 - 08:38 #15
til ole:
Tja, man kan nok sige at jeg er en nybegynder inden for feltet, det er jo derfor jeg har brug for at spørge mig for, men vi må jo alle begynde et sted.
til kaer:
Vil det være nødvendigt at skifte koden ud ??, Jeg har ikke selv kodet javaScriptet der ligger bag, men har fået til opgave at finde en løsning på problemet....Koden er meget kompakt skrevet, og med variabler der hedder a, b, k, osv. Altså MEGET svær for mig at gå ind og rette i
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. april 2002 - 08:53 #16
Det bedste er nok at du lader være.

Der skal nok være nogen herinde der KAN lave de rettelser, men selv de skal have fuld adgang til koden for at gøre det rigtigt.

Generelle svar på generelle spørgsmål vil blot føre til at du introducerer en masse fejl i koden.

mvh JakobA
Avatar billede magerbo Nybegynder
15. april 2002 - 09:35 #17
Hej og tak for villigheden til at hjælpe mig...Nu har jeg fået et link til "bagmanden" for kodens side...En måske kendt nordmand "bratta" -så jeg vil gå til kilden for at spørge.
Jeg venter ikke at få flere svar herfra men TAK.