Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
09. april 2002 - 23:18 Der er 10 kommentarer og
6 løsninger

Farvevalg

Hvilke farveskemaer ville I bruge til et site, der udelukkende er rettet mod grossister/stor-indkøbere? Hvordan kan de bedst sammensættes? Giv nogle eksempler på sites, der effektivt gør brug af dem.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2002 - 23:19 #1
Lyseblå tror jeg er flot
Avatar billede michael-rene Nybegynder
09. april 2002 - 23:21 #2
det kommer jo and på hvad de køber ?
Er det madvare, lysshow, legetøj.
Der mangler lidt før man kan komme med noget konkret.
Aldersgruppe  osv.
Avatar billede sthen Nybegynder
09. april 2002 - 23:21 #3
Inden for hvilke produkter.

Hårde hvidevarer - madvarer - radio/tv eller ????????????
Avatar billede hono Nybegynder
09. april 2002 - 23:22 #4
sådan grålige nuancer ville være mit umiddelbare bud. Jeg synes det giver et proffesionelt, seriøst præg. Evt. blandet med nogle ikke for skrigende blå farver. Skla se om jeg kan finde eksempler.

Hono
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
09. april 2002 - 23:23 #5
Hardware-produkter...

Aldersgruppe? Tja, alt lige fra 17-70 vil jeg tro...
Avatar billede cdc Novice
09. april 2002 - 23:23 #6
tag udgangspungt i et evnt. logo
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
09. april 2002 - 23:28 #7
Vi har allerede et site til privatkunderne... Vi er eneimportør af en bestemt type hardware, og nu skal vi altså til at udvide med et særligt site til forhandlerne. Jeg ville gerne give jer link til privat-site, men da dette drejer sig om en form for kampagne, er jeg lidt forsigtig. Der er sikkert nogen herinde der ved, hvilket firma det drejer sig om, men jeg ser gerne, at I er diskrete...
Avatar billede sthen Nybegynder
09. april 2002 - 23:31 #8
Nu har jeg kigget på flere muligheder de sidste fem minutter.

Det lader jo til at de fleste hardware-udbydere vælger farver i blå/grå/sorte nuancer.

Hvis du vil adskille dig fra mængden, skal du nok vælge f.eks. gul/sort (NETTO), for at signalere noget BILLIGT, eller rød/sort (FDB)

Ellers kør i de andres farvevalg blå/grå/sort
Avatar billede michael-rene Nybegynder
09. april 2002 - 23:32 #9
http://www.2002sonata.com/  en jeg syntes ser rimelig hitech agtig ud.  altså forsiden, undersiderne ser lidt skod ud med den hvide baggrund.
Måske lidt for mørk men det er en smagsag.
Det der for det til at se lidt prof ud er nok den guld bil  enlig meget godt fundet på syntes jeg, men ellers er det måske lidt for simpelt og lidt for kedeligt  men bedøm selv
Avatar billede gitscho Nybegynder
09. april 2002 - 23:33 #10
Jeg kan anbefale dig at benytte denne colerschemer hvis du er i tvivl om farvesammensætning, eller også bare til inspiration:

http://www.5k.dk/bidrag/11/index.html
Avatar billede michael-rene Nybegynder
09. april 2002 - 23:40 #11
http://www.primediasb.com/index_shocked.html  en mere :)
enlig et meget godt bud syntes jeg selv, forestil dig noget blå istedet for, tror den ville rykke nogle grafikkort ekstra om måneden  måske en enkel ram blok ;)
Syntes det her bliver lidt for meget, layout end farver håber det er okay, selvom du godt nok snakkede om farver.
Avatar billede niona Nybegynder
10. april 2002 - 11:36 #12
gitscho> Fed colerschemer - den er da handy :)

Jeg fandt så frem til disse farver:
http://www.skinnylegs.dk/test1/farver.gif
Avatar billede elkrog Nybegynder
10. april 2002 - 11:38 #13
Avatar billede niona Nybegynder
10. april 2002 - 11:40 #14
elkrog> den macther ikke farverne så godt - som den anden - syntes jeg :)
Avatar billede equip.dk Nybegynder
17. april 2002 - 19:01 #15
find insp. på www.cwd.dk - der er mange kategorier og go' mulighed for at finde insp. til farve komp.
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
13. juni 2002 - 19:30 #16
Jeg er helt meget til mørkerød og en lidt grålig lyseblå, eller lys limegrøn og rød...

eller kig efter inspiration her: http://www.5k.dk/bidrag/11/index.html

/Musse