08. april 2002 - 21:10 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

bedste software/service til tilmeldning af sider

Hej

Hvor finder jeg bedste software/service til tilmeldning af sider?

Jeg har bygget en site med en del sider der er dynamiske genereret i PHP, dem laver jeg en kopi af(evt. via serverbaseret generering):
http://www.joyzone.dk/soegemaskiner/a1_dynamiske_websites.asp

I alle fald, erfaringer med tilmeldning, doorway pages osv... udbedes og belønnes rundhåndet:-)

/def
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. april 2002 - 09:11 #1
Spøgrsmål af denne type kommer op jævnligt, og jeg svare altid det samme.

Du bør ALDRIG anvende software til automatisk tilmelding, generering af sidet m.m.

I bedste falt opnår du en kortvarig gevindst og derefter middelmådige placeringer, der er svære at rette op på og i værste fald bliver du udelukket fra nogensinde at kunne komme i de væsentlige søgemaskiner.

Et automatisk værktøj er letgenkendeligt og tjener ofte ikke søgemaskinerns formål, hvorfor søgemaskiner aktivt forsøger at lukke for dusse tjenester. Tag f.eks. Webposition gold. Dette værktøj har en funktionalitet, der kan kontrollere din placering for alle dine søgeord. Alle de personer, der har brugt denne funktionalitet, har fået deres IP lukket i google, hvorfor hjemmesider og søgninger fra disse ip adresser ikke kan bruges i google.

Mit råd er

Tilmeld til de, i virkeligheden ret få relevante søgemaskiner, i hånden. Derer ingen af de professionelle der anvender de mange værktøjer der findes.
Hvis du insistere på at bruge dise værktøjer, så skriv lige, så får du nogle URL'er. Os der lever af dette har intet imod at I andre anvender disse værktøjer, so er i nemlig intet problem at udkonkurrer

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. april 2002 - 09:15 #2
Du må aldrig bruge disse automatiske submitværktøjer. I bedste fald opnår du middelmådige placeringer og en lille forbedring i trafik, i værste falt bliver du udelukket på livstid fra diverse professionelle søgemaskiner.

Et automatisk værktøj er let at genkende, hvorfor søgemaskiner har relativt let ved at finde tjenesterne og udelukke dem, det er sket flere gange i det sidste år for de mest relevante søgemaskiner.

Mit råd er
Tilmeld i hånden til de relativt få søgemaskiner, der er relavante. Lav dine doorway sider i hånden. det opnår du mest ved på lang sigt.

Hivs di insistere på at anvende værktøjer, så skriv, så skal du nok få en række URL'er. Os der lever af webpromotion, har intet imod at i andre anvender disse, det gør det lettere for os at få meget bedre placeringer in jer.'

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. april 2002 - 09:28 #3
Det så ud som at det gik galt første gang.

Hvad angår doorway sider, har jeg gode erfaringer, men ikke med doorway i traditionel forstand. Jeg anvender aldrig redirect, hverken HTML (Meta tag refresh) eller jevascript, selvom javascript skulle være rimelig sikker endnu, Især hvis selva javakoden placeres eksternt.

For mig er to ting vigtigt. Site's link struktur og optimering af siderne med reelt indhold, så mine doorways bliver en slags optimerede hallways.

Selve søgeordene ordnes i en hirarkisk piramide, hvorefter doorway/hallway siderne ordner site's linkstrukturen så den følger pyramidens struktur. Normalt placere jeg alle doorways i rootlevel, men disse kan også placeres i et særligt bibliotek. Skal det være rigtigt professionelt, kan der laves specielle sites til de enkelte grene i pyramiden.

Du skal ikke fortvivle hvis du ikke lige med det samme forstår temapyramiden, det er meget anvendt af professionelle SEO folk og man skal lige overveje princippet inden man giver sig i kast med det. For man først fat på princippet, virker det fremravende i bl.a. google
Avatar billede demib Nybegynder
06. maj 2002 - 19:31 #4
Der findes kun en tilmeldingservice som kan anbefales: http://www.positionpro.com - men den er til gengæld god. Med servicen får du desuden nogle gode analyse-redskaber til dit website der bl.a. kan give dig en bedre indsigt i hvad det er søgemaskinerne "ser".

PositionPro kører som en webbaseret service. Derved kan firmaet sikre at servicen ikke misbruges - de har nemlig kontrol med hvad der submittes. Det har givet dem en særlig position og tillid hos de fleste stor søgemaskiner til gavn for dig.

Du kan direkte inde fra PositionPro udvide med PositionTech, der giver mulighed for hurtig og stabil inkludering i Inktomi.

Den eneste bagside ved PositionPro er, at der kun tilmeldes til de store internationale søgemaskiner, men hvis dit website er på engelsk er det også de eneste vigtige.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. maj 2002 - 20:25 #5
Har du talt med google for nylig, der er nemlig stor forskel på hvad positionPro siger og på hvad der siges bl.a. dem der arbejder med google til dagligt. Jeg vil fastholde at disse autosubmitters på lang sigt vil virke modsat af hensigten og at de kan give uoprettelige problemer
Avatar billede demib Nybegynder
06. maj 2002 - 20:34 #6
Nej, det er lige præcis det der er fidusen ved PositionPro - ved at køre et centraliseret system som deres opnås der fuld kontrol med systemet.

Jeg tror også at spørgsmålet fra def mere gik på hvilken service eller program der er bedst, og til dette må jeg klart sige PositionPro.

Vi kan godt blive enige om, at håndregistreing ofte er bedre, og at andre faktorer (så som at der er andre der linker til dit website) kan spille ind, men vi lever ikke altid i den ideelle verden. Der er mange ting der skal nås, og derfor er der behov for services som PositionPro, der kan gøre noget af arbejdet lidt lettere og hurtigere. Det er erstatter ikke "den gode håndværker", men det er et godt alternativ.
Avatar billede demib Nybegynder
06. maj 2002 - 20:42 #7
Jeg glemte at svare på din sidste kommentar :)

Jeg synes det er for enkelt at snakke om "disse autosubmitters" som en helhed og i særdeleshed når du nævner risikoen ved brugen. Du kan på ingen måde sammenligne en centraliseret service som PositionPro med applikationer som WebPositionGold. First Place Software har ingen mulighed for at kontrollere eller styre hvordan deres produkt misbruges - og det gør det. PositionPro har derimod fuld kontrol over det.

Det er da også derfor at PositionPro aldrig bliver nævnt af søgemaskinerne, når de skal fremhæve submission services de ikke kan lide. Sidste gang var da Matt Cutts fra Google til Search Engine Strategies i Dallas vise et slide frem med de værste submission programmer (12-15 stykker vil jeg tro) - alle off line applikationer uden nogen form for styring eller kontrol med kvalitet og brug.

PositionPro har været på markedet siden 94-95 og har aldrig givet problemer for deres kunder i form af udelukkelse eller lignende, som vi har set det med f.eks. WebPositionGold.

Det er meget sjældent jeg uforbeholdent anbefaler services af denne type, men i PositionPro's tilfælde kan jeg stå inde for produktet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. maj 2002 - 20:48 #8
Det der er problemet ved de automatisk submitteres er ofte ikke umiddelbart deres tilmeldingstjeneste. Tag eksemblem Webposition gold, der i flere år var det bedste på markedet og brugt af rigtig mange. Problemet opstod da webposition begyndte at give mulighed for at følge med i hvordan dine sider klarede sig med forskellige søgeord i forskellige søgemaskiner. Disse forespørgsler skabte så meget ikke produktiv belastning på søgemaskinerne at de begyndte at banne de ip adresser hvorfra kontrolsøgningerne kom. Det betød at disse brugere ikke kunne bruge google.

Med hånd submission risikere du ikke at løbe ind i problemer i fremtiden fordi noget du ikke kan forudse i dag pludselig bliver et problem. Da antallet af relevante søgemaskiner og antallet af relevante søgeord er forholdsvis lille, må jeg fastholde min holdning til autosubmittere, det er at bede om problemer man ikke behøver
Avatar billede demib Nybegynder
06. maj 2002 - 21:02 #9
Du blander tingene sammen. Problemerne med autosubmitting er uafhængige af problemerne med ranking-analyser, og temmelig uvendkommende for def :)

Den eneste sammenhæng er i form af de programmer der sammenbygger begge dele. De mekanismer der bruges til at analysere angreb på søgemaskinernes servere - hvadenten det er i form af over-submitting eller overdrevne ranking analyser - er uafhængige.

I den ideelle verden lavede vi det hele i hånden, dyrkede vores egne kartofler, og gik i økologisk hør-sandaler - men i den virkelige verden (i hvert fald den jeg kommer fra) lader vi gerne maskinerne overtage en del af det kedelige arbejde, selvom vi godt ved det aldrig bliver helt det samme :-)

Jeg tror ikke helt du kender til PositionPro og hvordan det virker - så ville du i hvert fald ikke mene at det kunne være til fare for brugerne. Tværtimod! Systemet lader dig nemlig ikke submitte sider som på forhånd vurderes til at være spam - eller tæt på. Det beskytter langt mere end det giver risiko.

Prøv også at se på PositionPro's kundeliste :)
- Du finder brugere blandt de største og mest velestimerede søgemaskineeksperter og SEO-firmaer i hele verden. Tror du alle de folk (inklusiv mig selv) tager helt fejl i vores vurdering? Foreløbig er der ikke noget der har tydet på det.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. maj 2002 - 21:13 #10
Det er fuldstændigt rigtigt at de to problemer er uafhængige, men det er nogle gange de samme værktøjer der bruger til begge dele og dermed kan problemet opstå.

Du har ret i at jeg ikke kender positionPro i detaljer, min pointe er heller ikke at positionpro PT giver nogle problemer. Min holdning skyldes at håndsubmitting, i mine øjne er den eneste metode, der på langt sigt sikre mod banning (inder forudsætning af at du ikke fusker) og hvis du ikke submitter mange sits med mange keywords hver dag, så er der ingen grund til at bruge disse værktøjer
Avatar billede msnilsson Nybegynder
17. november 2002 - 14:58 #11
Der er så få søgemaskiner og kataloger der er relevante på´det danske marked at det ikke kan betale sig at bruge automatiske tilmeldingsværktøjer.

Hvis du vil vide mere om tilmelding, så se disse to artikler:
http://www.forbrugerportalen.dk/webconsult/robotter_tilmelding.asp om tilmelding til søgerobotter, og
http://www.forbrugerportalen.dk/webconsult/kataloger_tilmelding.asp om tilmelding til kataloger. Her kan du også se hvilke søgerobotter og kataloger det er værd at tilmelde til.

Iøvrigt: Jeg går ud fra at du har optimeret dit website inden du begynder at tilmelde det :-)

Mvh
Morten Schriver
Forbrugerportalen Web Marketing Consult