Avatar billede simonia Nybegynder
05. april 2002 - 17:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fra video til PC?

Hvad kræver dette, og er der nogle i vestjylland, der evt. kan lave det for mig?
Har ikke noget tv stik på mit grafikkort.

Simonia
Avatar billede simonia Nybegynder
05. april 2002 - 17:44 #1
De videofilm, jeg har på VHS skal gerne ende som små mediaplayerklip, som skal kunne ses på en hjemmeside.
Det er planen.
Avatar billede pentium4 Juniormester
07. april 2002 - 02:59 #2
Du skal have et specielt kort til at indspille video til pc som f.eks. dette Studio DC10+ Tv Capture-Kort og så skal det laves om til AVI-format og en alm. videofilm vil når den er komprimeret fylde ca. 700MB.
Så hvis det er hele videofilm du vil have på hjemmesiden så skal du sørge for at have rigeligt med plads og det skal du også have på HD når du skal spille dem over, hvis du får lyst til selv at købet et kort.
Kortet koster 1580,- ifølge http://www.edbpriser.dk
Avatar billede simonia Nybegynder
07. april 2002 - 12:01 #3
Ok Pentium, men jeg har ikke råd til selv at købe et kort og finder det heller ikke nødvendigt, da jeg blot skal have det gjort for en veninde med måske samlet 3-4 små klip fra en video.
Så jeg håber på, en der ligger inde med en kompatibel PC til at gøre det, kunne hjælpe mig.
Avatar billede hermandsen Juniormester
08. april 2002 - 02:16 #4
Søg lidt i vennekredsen... Eller ring på hos naboen... TV-tuner kort er ganske populære og faktisk også ret nemme at bruge! ;)
Vi købte en gang et for intet mindre end 800 kr... Ikke det bedste kort, men det kunne da optage ind på computeren... Så kan du selvfølgelig altid komprimere det ned med et eller andet program senere hen...

//hermandsen
Avatar billede simonia Nybegynder
08. april 2002 - 04:52 #5
Haloooo, siger det liiiiiige igen!!! Skal IKKE selv have et kort, jeg skal aldrig mere bruge det;)

Har spurgt i vennekredsen, hvorfor tror du jeg spørger her;)?
Naboerne*LOL* Det er nærmest et plejehjem i denne her opgang:O)
Avatar billede hermandsen Juniormester
08. april 2002 - 09:07 #6
Hehe...

Så får du bare ikke video på den hjemmeside så enkelt er det! :)
Avatar billede simonia Nybegynder
08. april 2002 - 12:22 #7
Det kunne jo godt være, her var nogen med dette udstyr, som bor i mit område, der kunne hjælpe. Du kan da kun tale for dig selv!
Avatar billede hermandsen Juniormester
08. april 2002 - 12:40 #8
Beklager... Ville gerne hjælpe, men bor desværre i Århus, så der en en lang vej! :(
Avatar billede simonia Nybegynder
08. april 2002 - 12:43 #9
Ok, ja det er lidt for langt, men stadigt det eneste svar i den stil, jeg søgte;)

Hvis her er så mange brugere, som Eksperten hævder, må det jo være muligt at finde en i sit eget område, dog begynder jeg at tvivle lidt....
Avatar billede simonia Nybegynder
18. april 2002 - 11:46 #10
Lukket!