Avatar billede mediaals Nybegynder
05. april 2002 - 13:25 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

teksttering af film

HJÆLP................

jeg har lavet en lille film, som jeg skal ha lagt undertekster på, er der nogen der kender et godt program, eller bare et der kan, helst freeware, eller noget ikke så dyrt.
Avatar billede phrozia Juniormester
05. april 2002 - 13:34 #1
MicroPlayer
Avatar billede phrozia Juniormester
05. april 2002 - 13:36 #2
Micro DVD Player V. 1.0 for at være præcis.

Jeg ved godt at det er kommet nogle nyere, men jeg synes stadig den er bedst.
Avatar billede jones_net Nybegynder
05. april 2002 - 13:53 #3
Svar fra Lacops i en forkert tråd:

Svar fra lacops
http://www.vplayer.albion.top.pl/moj.php?get=vplayer_06e.zip
Det er herregodt.... Det er en AVI/DIVX player med indbygget teksteditor!

taget fra tråden: http://www.eksperten.dk/spm/194065

/J
Avatar billede mediaals Nybegynder
05. april 2002 - 14:29 #4
phrozia >> hvor kan jeg finde det program???
Avatar billede phrozia Juniormester
05. april 2002 - 14:32 #5
hmm.... på download.com måske...

Officiel hjemmeside: http://www.tiasoft.de/
Avatar billede mediaals Nybegynder
05. april 2002 - 14:48 #6
phrozia >> jeg kan ikke finde ud af hvordan man sætter teksten på, kan du hjælpe mig lidt mere. Skal det være en MPEG eller AVI??? der er jo ingen hjælpe menu!
Avatar billede phrozia Juniormester
05. april 2002 - 14:54 #7
har du lavet underteksterne?
Avatar billede mediaals Nybegynder
05. april 2002 - 14:57 #8
jeg skal lige være sikker på at du har forstået spørgsmålet korekt, jeg skal ligge underteksterne på og lave en mpeg, eller avi fil, med undertekster.....
Avatar billede phrozia Juniormester
05. april 2002 - 15:04 #9
Ja... ok.. Hmm.. Så kan du nok ikke bruge MicroP...

anyway, Hvis du har din film, kan du tage den ind i Adobe Premier og bruge Title Deko til at lave teksterne med, og så sætte det sammen i Premier, og exporter til hvad du nu har lyst til.

Beklager at jeg misforstod dig..
Avatar billede mediaals Nybegynder
05. april 2002 - 15:09 #10
DEn løsning har jeg tænkt på, men det tager bare meget lang tid at lave.... det er en film med 3,5 minuts speak på, der skal laves engleske undertekster på........ Og havde ikke regnet med at bruge en uge på det.....
Avatar billede mediaals Nybegynder
05. april 2002 - 15:10 #11
Men ellers tak for hjælpen.....

MEN JEG SKAL STADIG BRUGE NOGET.....
Avatar billede phrozia Juniormester
05. april 2002 - 15:13 #12
Hehe... Har du prøvet den som jones_net foreslår?
Avatar billede mediaals Nybegynder
05. april 2002 - 15:19 #13
ja,har kigget på den...... men den kan heller ikke.....
Avatar billede aagaard Nybegynder
05. april 2002 - 15:23 #14
Du kan bruge et program der hedder Subviewer
Avatar billede mediaals Nybegynder
05. april 2002 - 15:25 #15
prøver lige....
Avatar billede mediaals Nybegynder
05. april 2002 - 15:38 #16
okay.... hvis det virker, så fortæl mig hvordan...... har en MPEG, til at teste på...

Hvis du har fulgt denne tråd, er du sikker på at jeg kan ligge teksterne på, og lave en mpeg!
Avatar billede bentn Nybegynder
06. april 2002 - 23:41 #17
Stop en halv...!
Det er alt for indviklet det emne er grebet an på.
Kun Jonas var inde på det rigtige ved at foreslå Vplayer.
Det er et lille hyggetligt program hvor du skriver din tekster til din film og gemme det i en tekst fil.
Andre programmer kan også gøre det.

Hvis du så vil ligge din tekst fast ind på din film og brænde det over på en cd,vil jeg foreslå dig at læse denne udemærket artikel,
http://www.divxit.dk/artikler.php?artikel=33&kategori=VCD

Forøvrigt,hvis du har et grafik med tv-out og kan se din film på tv kan du bare bruge
et program, som f.eks BsPlayer, der ligger du bare din tekst fil ind,og vupti dukker din tekst op på skærmen med det samme.

Held og lykke
Avatar billede mediaals Nybegynder
19. april 2002 - 13:01 #18
INTET VIRKER!
Avatar billede bentn Nybegynder
21. april 2002 - 22:25 #19
Passer ikke...Har lavet tekster på den måde.