Avatar billede nicki Nybegynder
05. april 2002 - 09:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Betydning af design

Davs alle sammen!

Jo mit problem er at jeg skal skrive en rapport om massekomunikation, eller nærmere bestemt internettet. Jeg vil derfor gerne vide om der er nogen der har nogen links til information, f.eks. omkring internettets betydning for vores informationssamfund eller lidt om designets betydning: Hvad er vigtigt for design hvad er ikke vigtigt, hvorfor og hvordan formidles information bedst til brugeren.
Hvis der er nogen der har nogen gode ideer til hvad man ellers kan medtage i en dansk rapport om intenettet (med vægt på kommuniaktion) så sig endelig til.

Det er en dansk opgave, og jeg skal derfor ikke bruge noget om internettets historie, medmindre det er af relevans til dets betydning i dag.

Hvis det bliver nødvendigt, skal jeg nok specificere projektet nærmere senere

På forhånd tak!
Avatar billede krukken Juniormester
05. april 2002 - 09:24 #1
Avatar billede krukken Juniormester
05. april 2002 - 09:25 #2
Avatar billede krukken Juniormester
05. april 2002 - 09:26 #3
Var det noget i den stil du havde tænkt dig?!
Avatar billede nicki Nybegynder
06. april 2002 - 13:46 #4
Jeg kigger på det >:)
Avatar billede 7th Praktikant
06. april 2002 - 13:48 #5
Avatar billede 7th Praktikant
06. april 2002 - 13:51 #6
Jakob Nielsen er lidt af en guru (stavet rigtigt?) på usability området. Godt nok bryder han selv alle sine skrevne regler på sit site, men jeg tror bestemt du kan finde noget fornuftigt læsning der.
Avatar billede gitscho Nybegynder
06. april 2002 - 15:37 #7
Avatar billede nicki Nybegynder
07. april 2002 - 21:29 #8
Jeg har lige skimmet en del af det, og jeg syntes der er meget af det der er rigtigt godt... Der vil dog nok gå nogen tid (ca. 1-2 uger) førend, at jeg har læst det hele igennem, for ikke at nævne, være i stand til at vurdere på hvis jeg har brugt og hvor meget, hvar bedst osv.

Det undskylder jeg naturligvis

Hvis i har mere ville det naturligvis være rart hvis i gad poste det.

Indtil videre:

VH NHJ
Avatar billede nicki Nybegynder
08. april 2002 - 12:41 #9
Hej igen >:)
Jeg sidder lige og tænker på om det er muligt at få en liste over de mest besøgte sites i verden / danmark???
Avatar billede gitscho Nybegynder
08. april 2002 - 12:56 #10
Jeg har forresten også et link til den udmærkedede danske bog om brugervenlighed :

http://www.bog.ing.dk/pics/brugbrugerne.pdf
Avatar billede nicki Nybegynder
13. april 2002 - 11:52 #11
Syntes bare lige jeg ville tilkendegi' at jeg endnu ikke har stilt træskoene >:)
Avatar billede 7th Praktikant
27. april 2002 - 05:54 #12
Lukketid ?
Avatar billede nicki Nybegynder
02. maj 2002 - 18:16 #13
Lukketid... jah...

Jo nu er jeg endelig blevet færdig med den åndsforladte rapport, og kan dermed vurdere hvem der skal ha' point:
For at gøre en lang historie kort, vil jeg mene at gitscho  er dagens vinder.

Men som altid er jeg glad for at i andre overhovedet gad vise interesse.

Takker!

VH NHJ