Avatar billede thedozer Nybegynder
02. april 2002 - 18:40 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Udenlandske dvd film

Lad os sige at man lige har været i kina, og købt nogle dvd film (både kode 1 og andre koder). Er det så lovligt at sælge dem på f.eks. nettet eller den blå avis..?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. april 2002 - 18:42 #1
hvis du har købt dem med henblik på vidre salg skal der vel egentligt betales moms.....

Hvis filmene er originalee og ikke kina ker så kan jeg ikkeee være ulovligt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. april 2002 - 18:43 #2
vi tager lige den nederste linie igen:

Hvis filmene er originaler og ikke kina kopier så kan jeg ikke se at det kan være ulovligt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. april 2002 - 18:44 #3
Det er dog parallel import.
Avatar billede echsphilee Nybegynder
02. april 2002 - 18:44 #4
næ, det kan jeg ikke forestille mig at det er. der er jo en grund til at dvd er kodet afhængig af hvor man køber dem. endvidere er der jo også nogle told-regler, der træder i kraft, når man har købt ting i et ikke-EU land. kan ikke huske de præcise regler, men tag et kig på www.toldogskat.dk