Avatar billede morell Nybegynder
27. marts 2002 - 11:40 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Debug på TCP.

Jeg er ved at sætte en firewall op imellem 2 LAN på min Redhat 7.2 server. Jeg bruger IPTables...

1:hvordan kan jeg lige få min server til at smide alt information ud på skærmen så jeg kan fejlfinde på min firewall?

2:Hvor finder jeg en god begynder guide til IPTables, det skal være helt fra bunden...

Mvh.
Asbjørn Morell
Avatar billede lojmann Nybegynder
27. marts 2002 - 11:44 #1
"tail -f /var/log/messages" er en god start evt...

Ang. en HowTo til iptables så se evt. her: http://www.linuxorbit.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=251 :)

/Løjmann
Avatar billede morell Nybegynder
27. marts 2002 - 11:48 #2
var/log/messages logger slet ikke nok! Jeg skal f.eks. se hvor langt en ICMP pakker når... jeg kan bare ikke huske hvordan man slår det til.
Avatar billede peter_m Nybegynder
27. marts 2002 - 12:09 #3
Der er noget der hedder tcpdump
Avatar billede victor44 Nybegynder
27. marts 2002 - 12:38 #4
Du kan også bruge iptraf, det lyder som om at den er lige noget for dig.

LuF
Avatar billede victor44 Nybegynder
27. marts 2002 - 12:40 #5
Du skal bare være opmærksom på at hvis du dropper pakkerne på interfaced når det ikke 'ind' til din sniffer.
Så den bedste løsning er at tage en 3. maskine og sætte nic'en i promiscous mode. (Det kan du gøre i setupmenuen i iptraf) TCPdump gør det selv når kører den som root.

LuF