Avatar billede larssk Nybegynder
26. marts 2002 - 10:48 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Video er gået kold

Spørgsmålet har godt nok ikke så meget med computere at gøre, men jeg håber der er en eller anden der også har forstand på elektronik.

Problemet er at min alm. videoafspiller er gået kold. Dvs. at den pludselig ikke kan afspille eller optage. Båndet kører fint, men den viser kun sne på skærmen. Hvad kan der være galt og kan det mon betale sig at få den lavet?

Larssk
Avatar billede cocio Nybegynder
26. marts 2002 - 10:59 #1
Det er Av stikket den er gal med! Bare køb et nyt, til ca. 50,- :)
Avatar billede cocio Nybegynder
26. marts 2002 - 11:00 #2
Ellers har du prøvet at røre lidt ved stikkene ??
Skal også lige siges at av-stik er MEGEt skrøbelige.....½
Avatar billede larssk Nybegynder
26. marts 2002 - 11:02 #3
Jeg prøver lige at bytte stik med en anden video.
Avatar billede larssk Nybegynder
26. marts 2002 - 11:09 #4
hmm uden held. Når du snakker om AV stik er det scart stikket? Jeg byttede det alm. stik fra video til TV.
Avatar billede hepou Nybegynder
27. marts 2002 - 02:11 #5
Virker dine kanaler, når du kører dem gennem videoen? Hvis ikke kan det være din indstilling på fjernsynet der skal justeres - hvis de virker og det kun er båndene der er problemer med kan jeg kun anbefale at du får en prof. til at kigge på det! Det er sikkert ikke noget der er fandens dyrt - og hvis han ikke kan lave det kan det være du kan købe en billigere ved ham! (Trække prisen for at kigge på den fra ved køb af en ny) :)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
27. marts 2002 - 08:42 #6
Det kan være mange ting, men måske din videomaskine skriver en fejlkode i displayet - eksempelvis et bogstav efterfuldt af et tal ?
Hvis en sådan kode forefindes kan du bruge den til at kontakte en forhandler og spørge hvad der er galt.
At sidde og gætte på hvad det kan være uden at have set hvordan den omtalte sne ser ud i det hele taget se maskinen er ikke sådan lige til!

Da du siger det er lige pludseligt at den ikke kan afspille, går jeg udfra at du har styr på at forbinde video med tv osv.

Hvis vi taler om en reperation kan det sandsynligvis ikke svare sig - man plejer at kunne regne med en start/standard pris af 1500 kroner, for uanset hvad der er galt måler de ofte skidtet igennem fra ende til anden, og det tager lidt tid - og så er der jo småstumper, eksempelvis en lille modstand, men når den skal købes ved en reparatør koster den hurtigt imellem 150 og 500 kroner - og det er de jo også i sin gode ret til, der skal jo brød på bordet :-)
Men det betyder jo ikke at man som forbruger ikke har lov til at tænke sig om en ekstra gang, spørg evt. om de vil tjekke den ved din forhandler, men påpeg at den ikke skal sendes nogen steder før end at du har bekræftet ønsket om en reparation til en fastsat overslagspris!

Held og lykke!
Avatar billede larssk Nybegynder
27. marts 2002 - 15:35 #7
Hmm, kanalerne virker fint. Båndet er nyt og der er ikke nogle fajlmeddelelser. Jeg tror jeg får  en prof. til at kigge på den ved lejlighed.  Tak for hjælpen.