Avatar billede vessel Nybegynder
08. juni 2000 - 17:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nybegynder i 3D Max 3.1

Hejsa 'Nørder'  *S*

Som sagt er jeg nybegynder i 3D Max o ghar et par problemer/spørgsmål:
1: Hvilket format kan man gemme i for at andre kan se de animationer som jeg har lavet ??  Og hvor kan man så hente den fremviser ?
2: Jeg hr lavet en lille animation og gemt den i AVI - men videoen vender på hovedet ???

Avatar billede theartist Nybegynder
08. juni 2000 - 17:52 #1
1. Gem det i AVI det kan alle se også på nettet

2. Husk at når du render din video, så foregår det i det vindue som du sidst klikkede med musen i, Du har givetvis sat den til at rendere din avi mens du har haft fokus i et vindue der vidste din animation på hovedet.

--:TheArtist:--
Avatar billede theartist Nybegynder
08. juni 2000 - 17:54 #2
vidste = viste

Du har givetvis tilføjet dine maps osv, på det vindue i nedre højre hjørne, så husk at rendere i dette vindue, du kan evt vende dit billede med roteringsknappen i nederste højre hjørne i Max
Avatar billede vessel Nybegynder
08. juni 2000 - 23:28 #3
Hmm..  Det med at gemme de animationer man har lavet, var lidt en ledende spørgsmål..  Jeg var på et virksomhesbesøg i sidste uge, hvor de havde lavet deres bygning i #d inde i 3D studo Max..  Det havde gemt deres fil i et eller andet format, og så kunne de åbne den med en wiever, og så ha' 3D effekten hvor man kan vende, dreje og zoome...  Det er DET program/filformat jeg eftersøger.
Avatar billede stigc Nybegynder
09. juni 2000 - 00:48 #4
Du kan gemme i ".wrml", som kan ses på Internettet.
Avatar billede theartist Nybegynder
09. juni 2000 - 10:49 #5
det fedeste i dette tilfælde ville være at rendere en masse billeder og sætte skidtet sammen i quicktime virtual reality, som du ser det på sider som månedens bolig på http://www.robinhus.dk og hos http://www.cream.dk - dette skal folk kun have quicktime plugin'et til og det kører smooth.

--:TheArtist:--
Avatar billede ravnsborg Nybegynder
28. juni 2000 - 09:28 #6
Quicktime stinker!
Der er alligevel ingen der gider at hente 20MB video ned (med mindre de keder sig for vildt på arbjedet, eller som jeg har kabel modem.
Hvis man vil lave en animation til præsentation bør man gemme den i avi på en CD og afspille med MS mediaplayer. Hvis videoen er lavet i mere end 512x486 er det kun SCSI CD-rom drev der følge med til at overføre data.. jaja måske også gode CD-rom drev, men det er der jo ingen der har.
Hvis det bare er til privat brug så kan man bare lave 800x600, det tager ikke ret meget længere tid at rendere et større billede.... Dog skal man være påpasselig med bump-mapping og reflection/refraction/raytracing.
Avatar billede theartist Nybegynder
28. juni 2000 - 11:08 #7
Snakker vi om videoer, eller snakker vi stillbillede, hvor man skal kunne rotere billeder i 360 grader, for det vil jeg gerne se dig lave i avi Ravnborg. det er korrekt at skal du lave animationer, så er der smartere ting end quicktime, men ikke til 360 graders visning af et objekt du har lavet i 3d max. Læg mærke til havd vessel efterspørger:

"hvor de havde lavet deres bygning i #d inde i 3D studo Max..  Det havde gemt deres fil i et eller andet format, og så kunne de åbne den med en wiever, og så ha' 3D effekten hvor man kan vende, dreje og zoome...  Det er DET program/filformat jeg eftersøger."

--:TheAtist:--
Avatar billede vessel Nybegynder
01. august 2000 - 18:27 #8
LUKKET OG SLUKKET!!