Avatar billede pixeling Nybegynder
21. marts 2002 - 09:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

DHTML

Hej..
Jeg søger en noget menu al a det her:

http://www.idn.cz/index_dhtml.php

Er der noget som kender et site hvor jeg kan finde info om hvordan man laver en menu like this one.. i "dhtml"?
Ved godt det er "layers", men ville godt læse mig lidt mere frem! Nogen der kender en go' side hvor jeg kan finde dette??
Avatar billede =maddog= Nybegynder
21. marts 2002 - 10:43 #1
Jeg vil lige advare dig. Det link du gav er buggy. Der er Javascript error i NS4.7
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. marts 2002 - 12:02 #2
Den side er vist ikke den bedste at lære af :(
ns4 giver fejl pga manglende browsercheck (prøver at bruge document.all[])
IE4 giver fejl på grund af brug af senere opfundne Jscript objekter.
den virker nok kun i IE5.5 eller lignende

mvh JakobA
Avatar billede =maddog= Nybegynder
21. marts 2002 - 13:09 #3
Det kunne være du skulle kigge på www.hotscripts.com
Der er både tutorials og scripts indenfor al muligt.
Avatar billede pixeling Nybegynder
21. marts 2002 - 13:13 #4
Aaaarj.. det må i ikke sige.. syntes den holder MAX.. kender i så andre scripts hvor man ville kunne lave det? :) D må da kunne lade sig gøre? :)
Avatar billede pixeling Nybegynder
21. marts 2002 - 13:16 #5
Hmm kunne c-følgelig lave det i flash... men neej det må da kunne lade sig gøre..
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. marts 2002 - 13:19 #6
er det egentlig andet end billedskift på menypunkterne?
hvis ikke mangler denneher blot nogle mere sexede billeder:
http://www.jakoba.dk/eksperten/mouseover/exp187987.html

(ikke sikker da jeg ikke kan få den til at virke ordentlig i nogen af de browsere jeg har installeret :-)

mvh JakobA
Avatar billede pixeling Nybegynder
21. marts 2002 - 13:22 #7
Det er vist en anden funktion du snakker om... :) Den er den menu som kan "køre" op og ned på siden her: http://www.idn.cz/index_dhtml.php
Avatar billede =maddog= Nybegynder
21. marts 2002 - 13:25 #8
Læs nu hvad jeg siger. Næsten alle Mac's har NS. Stort set alle der bruger Linux anvender Mozilla. Det holder simpelthen ikke at lave noget fancy pancy der kun kan vises i IE5.5+.
Lad være med at lave det i Flash. Flash er en pestilens og det er ikke alle der har de plug-ins installeret.
Prøv i stedet at kigge lidt på det link jeg gav dig. Der er også static menu's (altså menu'er der bevarer deres position på siden)
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. marts 2002 - 13:32 #9
Prøv evt at beskrive hvordan den virker. Det skal da nok være muligt at lave det.
Avatar billede pixeling Nybegynder
21. marts 2002 - 13:47 #10
Ahh man.. okey nevermind... laver den i flash det virker sku altid.. var bare så sikker på at man kunne lave det så det virkede optimalt.. den jeg vil ha skal ligne den her på en prik..
( http://www.idn.cz/index_dhtml.php ) Jeg ville bare ha lavet siden design på en helt anden måde.. men jeeeg finder nok ud af det...
Avatar billede olebole Juniormester
22. marts 2002 - 01:12 #11
<ole>
Det kan sagtens laves i X-browser/X-platform DHTML, hvis koderen tager sine koder og brugere seriøst - men jeg tvivler på, du finder noget færdigt på nettet, der er magen til.

Hvis du laver den i Flash, så husk også at lave en anden form for navigation, da det er for vigtig en del af en side at overlade til en plug-in båret teknologi.
/mvh
</bole>
Avatar billede pixeling Nybegynder
22. marts 2002 - 11:31 #12
Ole takker for din hjælp!.. skriv lige en besked som et svar!... såå får du mine points! :) Ha en go' dag...
Avatar billede =maddog= Nybegynder
22. marts 2002 - 15:11 #13
<police> Hvad har Ole lavet den til dig og sendt den via ICQ eller lignende siden han skal have point for at sige det samme som JakobA og undertegnede?
</police>
Avatar billede pixeling Nybegynder
22. marts 2002 - 15:33 #14
Ahh okey.. jeg er sku snart lige glad hvem der får dem.. :) det kræver bare EN af jer skriver et "svar" så jeg kan accept! først til mølle.. har travlt..