Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 13:44 Der er 48 kommentarer og
4 løsninger

Et chat - program søges

Jeg skal bruge et godt og simpelt chatprogram der gemmer
navn og password. ud over koden har brug for at vide hvordan jeg får det til at virke (jeg anvender dreamviewer)
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 13:45 #1
ehhh hva har et chatprogram og et htmlprogram med hinanden at gøre???
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 13:46 #2
i php oder?
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 13:46 #3
Og.....Jeg vil egentlig gerne have et der også kan bruges som debatforum altså et hvor man kan skrive videre på et bestemt emne hvis det findes ???
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 13:47 #4
hmm!
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 13:48 #5
hojben> Nå dreamviewer, det var bare for at fortælle at jeg anveder dette værktøj til den HP hvor jeg skal bruge et chat/forum
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 13:49 #6
cherrygirl > måske skal det være 2 forskellige programmer så ?
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 13:50 #7
okay .. så det er ikke et chatprogram du søger men et forum..

du kan kigge lidt på www.klaverportalen.dk/forum/ og se om det er sådan noget du søger..-
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 13:50 #8
Ja, det tror jeg! :)
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 13:50 #9
cherrygirl > Jeg ved ikke så meget om php men asp er vel også fint - det er vel ikke afgørende hvilket sprog det er eller ?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 13:51 #10
http://www.yabbforum.com/ der kan du downloade et kanont forum
i asp, kan man lave flere funktioner ovs :)
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 13:52 #11
php kan køres uanset om det er på *nix eller IIS server
asp kører ikke specielt godt eller slet ikke på *nix server
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 13:53 #12
højben >>  det ser bare fint og enkelt ud ud det der klaverforum ???
19. marts 2002 - 13:54 #13
Erhhm... jeg har engang lavet en simpel Chat:
http://www.enter-s.dk/farmandv2/ (før jeg blev klar over W3C).

Er det sådan noget?

Hvis det er en debat du søger:
http://www.google.com/search?q=cache:L8ieHsVKSWsC:phpnuke.org/+PHPnuke&hl=da&ie=ISO-8859-1 (tog den lige fra google.com da den tilsyneladende er nede nu (?)).

Venlig Hilsen
Casper S
www.enter-s.dk
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 13:55 #14
højben >> Jamen er da der stadig mange der bruger unix server Jeg troede det kun var helt gamle firmaer og sådan ?
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 13:57 #15
JA *nix servere vinder mere og mere frem da den (desværre) er lidt mere stabil end windows IIS
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 14:00 #16
cherrygirl >> Hvis man downloader det der Yabb på dansk får man så også automatisk de der bannereklamer på ?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 14:02 #17
nej man kan fjerne dem!
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 14:02 #18
nå ja glemte lige at sige at der ikke er bruger/kode på mit forum..
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 14:03 #19
hojben >> Oki jeg troede unix det var på retur...Men den der klaverforum hvad er det kodet i og hvordan får jeg det ???
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 14:05 #20
det er ren asp og jeg kan ikke huske hvor jeg fik det fra i tidernes morgen men kan sagtens ligge en zipfil du kan hente senere idag..
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 14:06 #21
xzxxzx >> det er da simpelt og nemt at bruge- kan du ikke få rolleren til at køre den anden vej det er det mest naturlige -hvordan får jeg fingre i det?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 14:07 #22
yabb kan man få på dansk, og der er mange feauters! :P
he he skal lige sige at det var en fejl det er i asp! man kan få det i php eller chi (perl) :)
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 14:07 #23
ikke chi men cgi *fejl* :)
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 14:10 #24
>> højben Jeg vi meget gerne have det , det er ikke afgørende med password da det skal bruges i et lukket forum. Smider jeg bare koden ind på websiden og så køre det ?
Ja jeg retter selvfølgelig lige navnene til..Kan du sende mig det nu på e-mail : xboy35@hotmail.com
Zoom
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 14:11 #25
;'( yabb er helt klart flottest, stilets, og nemmest!
Avatar billede bilde Nybegynder
19. marts 2002 - 14:12 #26
http://yabb.info/
Her kan du downloade "YaBB SE" forum'et´i php og MySQL.
Meget nemt at sætte op, med en automatisk install funktion!
Der er også et tilhørende supportboard (http://www.yabb.info/community/) hvor man kan få hjælp med eventuelle fejl :)
YaBB SE er også en del hurtigere end Cgi versionen fra yabbforum.com
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 14:12 #27
hojben >> den der zip fil hvor meget består den af og hvad gør jeg med indholdet...ja jeg har sgu ikke lige prøvet at smide et sådant program ind på en site før ??
Zoom
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 14:15 #28
Anders du stjæler mine points! Det gør venner ikk! ;'(
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 14:16 #29
bilde >> Jeg kan ikke rigtig finde ud at hvad jeg skal downloade der er så mange forskellige versioner ????
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 14:17 #30
Cherrygirl >> bare rolig du skal nok få en stor del i kagen ;-) bare du hjælper mig med at få downloaded det rigtige ??
Avatar billede bilde Nybegynder
19. marts 2002 - 14:19 #31
Avatar billede bilde Nybegynder
19. marts 2002 - 14:20 #32
Den virker fint nok selv om det er en beta (har selv prøvet at sætte den op)
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 14:20 #33
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 14:21 #34
jamen det skal være på dansk anders det er http://www.yabbforum.com/downloads/Danish_SP1.zip :D
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 14:22 #35
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 14:28 #36
Håber det kan bruges :)
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 14:29 #37
>> hojben sender du den mail ? Så vi kan få uddelt pointsne ?
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 14:31 #38
>> Højben >>Hej hvorfor er dit navn ikke med når man vil fordel pointsne ?
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 14:40 #39
Jeg ligger filen til download... hvis du kan bruge det.

men du har vel ikke brug for 2 forskellige vel?

/Hojben-CA
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 14:49 #40
hojben >> ja fint no...men hvad mener du med 2 forskellige?
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 14:51 #41
ja du er jo også interesseret i YaBB'en..
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 14:52 #42
ja...:D
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 14:54 #43
kun dit i første omgang da det passer bedst til formålet men jeg må give lidt for de andre link jeg har fået også ikk  Hvor ligger du det !
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 15:06 #44
cherrygirl >> nu har jeg downloaded http://www.yabbforum.com/downloads/Danish_SP1.zip
Der er en mappe der hedder "source" med "memberlist" i,  hvad er det ?

Så er der noget der hedder danish_cgi.Ing og danish_pl.Ing som jeg ikke bare kan åbne...hvad er det og hvordan gør man ?
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 15:13 #45
www.vejs.dk/eksperten/187102/187102.zip

Det burde være muligt at hitte ud af ;)
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 15:13 #46
aargh! ved jeg desværre ikke rigtigt! Har ikke haft brug for forummet *S* Men 2 sec, jeg spørger lige min ven! :)
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 15:22 #47
aargh jeg vil give højben ret
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 15:25 #48
Hojben >> Tak men der er 2 mapper med en masse filer i den ene mapper er det dreamviewer filer kan jeg se....Hvordan gør man for at lave siden sorry
har ikke prøvet at lave andet en almindelige html sider !
Jeg vil godt give nogle flere points for at du guider mig til at få lavet siden ;-D
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 15:30 #49
hojben >>Så til dette formål opretter jeg et nyt spørgsmål  OK !
cherrygirl >> tjekkede lige det du har lavet ...ret cool side..spørger dig nok om noget en anden dag ok ;-D
xzxzx >> jeg vil gerne have kode til dit chat program ??
alle andre >> tak for hjælpen
Avatar billede vill Nybegynder
14. maj 2002 - 12:39 #50
Jeg kan da godt hjælpe med YaBB spørgsmål. >>zoom: danish_cgi.lng er en ren ascii tekstfil der indeholder de sætninger (på dansk) der benyttes af YaBBforum. Denne fil bruges hvis du bruger cgi-udgaven af YaBB. I PERL udgaven bruger du i stedet filen danish_pl.lng. Den tilsvarende engelsksprogede fil hedder english.lng. Uanset hvilken *.lng fil du benytter så skal den ligge i samme katalog som YaBB.pl/YaBB.cgi filen. Forskellen på pl og cgi versionen er i praksis kun om du anvender YaBB.cgi main script filen eller YaBB.pl.
Husk at sikre dig at dit webhotel/server har PERL installeret.
...og desuden er UNIX ikke for gamle mænd ;-) det er meget udbredt trods WINgates men altså desværre ikke så klippe stabilt som rygterne siger.
Mail mig lige hvis der kommer spørgsmål til mig her, ikk'?
Mvh
vill
Avatar billede vill Nybegynder
14. maj 2002 - 12:41 #51
>>zoom igen: jeg glemte lige at svare på "Source": det er det katalog der indeholder PERL kildekoden til delmodulerne.
memberlist er en ascii som du IKKE skal pille ved. Den vil automatisk blive fyldt med en liste over dine kommende registrerede medlemmer på dit forum.
Avatar billede vill Nybegynder
14. maj 2002 - 12:44 #52
>>zoom igen igen: Du kan også få Chatroom til dit YaBB board, koden er gratis og testet (men ikke 100% stabil, jeg har selv modificeret den lidt til eget brug). Kig på mit forum hvis du vil se et eksempel: www.villebaek.dk/godive.html